Mi volt számodra a legizgalmasabb játék a Summer Game Festen?

|

Ha mi eláruljuk, akkor ti is? Rendben, megdumáltuk.

Hirdetés

Megterhelő hétvégén, sőt héten vagyunk túl, köszönhetően annak, hogy a videójáték-ipar színe java néhány órába összesűrítve zúdított a nyakunkba alsó hangon vagy kétszáz különböző címet olyan nagyszabású bemutatók keretein belül, mint a PlayStation State of Play, a Geoff Keighley vezette Summer Game Fest nyitóműsor, az Xbox Games Showcase, a Future Games Show és a PC Gaming Show. Közben megjelent a Nintendo Swich 2, lerántották a leplet a ROG Xbox Ally /ROG Xbox Ally X párosról, és bár nem volt része az SGF-nek, említés szintjén érdemes felidézni az Unreal Engine legújabb erődemonstrációját, amihez egy The Witcher 4 techdemó szolgáltatta az alapot.

Bőven van tehát mit feldolgoznunk, s bár ezt megtehetnénk magunkban is, abban mi lenne a buli? Ezért inkább megosztjuk veletek a benyomásainkat, és arra bátorítanánk benneteket, hogy tegyetek ti is így.

Hirdetés

Csirke - Egyszerre szeret és utál engem a játékvilág, mivel egyrészt az elmúlt napokban láthattam egy halom olyan soulslike-oid, katanás, kardozós, csapkodós címet, amit nekem találtak ki, másfelől a kislábujjuk hegyét sem mutatták meg olyan általam már nagyon várt játékok, mint az új Fable. Az Xbox már 2026-ra készül, ami tök jó, de én türelmetlen bogár vagyok, nincs ezzel mit tenni. Az Xbox kézi konzol (ami egyébként nem egy Xbox kézi konzol) mérsékelten tűnik izgalmasnak, de az alapvetően megmozgatja a testemet, hogy immár a teljes, nem kevés játékból álló konzolos gyűjteményemet is nyomkodhatom a vonaton, szóval köszönöm szépen, ezzel engem személy szerint valószínűleg megvettek, akarok ilyet. 

daev - Alig tudott leülepedni bennem a végtelen mennyiségű - számomra nagyrészt teljesen érdektelen - játék, amit bemutattak a Summer Game Fest alatt, mert most először éreztem azt, hogy nem a bőség zavar, hanem alig hallok valamit a hangzavarban. Pedig voltak igazán jó bejelentések is, sőt olyan játékok is, amiket őszintén várok, ezek közül pedig talán a Clockwork Revolution volt a kedvencem. Humorral és RPG elemekkel súlyosbított FPS-sel engem bizony kenyérre lehet tenni és valahogy pont így képzeltem el, hogy milyen lehet a kenlevine-telen jövője a BioShock Infinite-nek. Ezen kívül nagyon várom a Shovel Knight alkotóinak új játékát a Mina the Hollowert és egész biztos vagyok benne, hogy én nyerem majd a szerkesztőségi ketrecharcot, amikor megérkezik a LEGO Voyagers tesztkód. 

Chavalier - Lamentálhatnék hossza arról, hogy miért is volt végig hiányérzetem a Summer Game Fest alatt, de megtették helyettem a kollégák, ezért most inkább a pozitívumokra fókuszálnék. Álmomban nem gondoltam volna például, hogy pont ezen a hétvégén leplezik le a Neverwinter Nights 2 felújított változatát, ami ráadásul konzolokra is érkezik. Ugyanígy nem számítottam arra, hogy bővülni fog az A Plague Tale széria, pláne nem egy patkánymentes spin-offal, ám mivel az anyasorozatnak bérelt helye van a szívemben, erre is garantáltan befizetek majd. Jó volt továbbá egy kicsit többet látni a The Witcher 3 alkotóinak vámpíros akció-szerepjátékából, még ha kissé csiszolatlannak is tűnt a The Blood of Dawnwalker. Mindenesetre bőven van még ideje a csapatnak, hogy kipofozza, szeretnék kellemesen csalódni. Amitől viszont egyáltalán nem félek, az a The Outer Worlds 2, a hosszúra nyúlt, szinte minden részletre kiterjed bemutató meggyőzött... volna, ha már nem végzi el a munka dandárját évekkel ezelőtt az első rész. De mégsem az Obsidian játéka volt az, amitől az égbe szökött a pulzusom, és nem is a BioShock Infinite és a Dishonored legjobb vonásait egy időmanipulációs komplex szerepjátékéval egyesítő Clockwork Revolution, hanem az Owlcat eddigi legambiciózusabb projektje, a The Expanse: Osiris Reborn. Az egyik kedvenc játéksorozatom megoldásait viszontlátni egy általam imádott sci-fi univerzum kulisszái között bizsergető és felszabadító érzés volt.

Rixon - Számomra a legkellemesebb meglepetés az Annapurna gondozásában megjelenő LEGO Voyagers volt. Nagyon szeretem a hasonló, könnyed kis co-op játékokat, ez pedig különösen chill atmoszférát áraszt magából. Ha mindez nem lenne elég, a megvillantott játékmenet alapján nagyon kreatív módokon kell majd megoldanunk a különböző feladványokat, így minden bizonnyal az agytekervényekre is jó hatással lesz ez a kis móka. Emellett pedig a vizualitása is gyönyörű! Ha holnap játszhatnám is késő lenne. Ezen túl kíváncsi vagyok a Jurassic World Evolution 3-ra is, bár az első két játék után elég nehéznek tűnik különösebb újdonságot felmutatni, ez a rész pedig inkább tűnik egyfajta promóciós terméknek az új film mellé, de reméljük, hogy a Frontier összekapta magát, különösen a gyengébben sikerült Planet Coaster 2 után.

Hunter - Ami engem illet, én a verekedős játékokról kiugráltam magam egy velősebb cikkben, szóval, ha külön említünk meg dolgokat, akkor a Persona 4 Revival volt számomra a műsor csúcsa. A Persona széria egy nagyon különleges helyet foglal el a szívemben, minden részét többször pörgettem végig, és Inaba kis utcáit jobban ismerem, mint otthonom környékét. Már abban a pillanatban tudtam mi történik, amikor az első képkocka kirajzolódott a streamen: a Samegawa folyó partvonalán több időt töltöttem virtuális horgászattal és Chie megfűzésével, mint amennyit bárkinek be mernék vallani. A P4 Golden egy nagy tál gőzölgő csirkehúsleves a mama vasárnapi konyhájából, ami évekre képes feltölteni a lelket melegséggel, szeretettel és a barátság erejével (legyen bármennyire is elavult tematika ez). Ha semmi mást nem kapok a Revivaltől, minthogy újra eltölthetek 100 órát a virtuális cimboráimmal a Yasogami középiskola tetején ücsörögve, én már rendben leszek.

- A nagyobb költségvetésű játékok, amik megmutatták magukat az SGF-en, annyira nem találkoztak az ízlésemmel, kivéve talán a Resonance: A Plague Tale Legacy-t, így viszont ismét felvéshettem néhány indie címet a játékok listájára, amik érdekelnek. Kifejezetten bejött az At Fate's End, a Mio: Memories in Orbit, a Mixtape és a Planet of Lana II (aminek az első részére igazán sort kéne kerítenem már), ugyanis mindegyik kifejezetten szép és egyedi vizuális megoldásokat villantott.

Illetve nem mehetek el szó nélkül a kabaré mellett, amit Hollow Knight-rajongóként jelentett a hétvége, elsősorban az Xbox handheld körüli mizéria miatt, amiből elvileg kihámozhatunk valamit a Silksong megjelenési időszakát illetően, de érdemben nem kerültünk közelebb hozzá, hogy mikor is kaphatjuk kézhez Hornet kalandját. Lehet, hogy én a kisebbséghez tartozom ebből a szempontból, de amíg nem tud (vagy nem szeretne) a Team Cherry pontos dátumot adni, jobban örülnék, ha maradna a korábbi stratégiánál, és hallgatna a játékról (tudom, ezúttal valószínűleg az Xbox akarta kommunikálni, hogy nem lesz Switch 2 konzolexkluzív a Silksong, de akkor is). Arról meg már ne is beszéljünk, hogy mekkorát forgott a szemem, amikor a Deadpool VR-játék bejelentésekor is azzal viccelődtek, mennyire várnának a rajongók valami érdemi infót a rajtról. Ugyanitt, ha valakinek van működő hibernációs megoldása, kérem, írjon kommentben.

kristfvarg - Számítani lehetett rá, hogy a Summer Game Fest rajtja előtt a PlayStation is villant valamit, és bár reménykedtem egy nagyobb léptékű Showcase-ben, végül be kellett érnem egy tisztes, ugyanakkor többnyire felejthető State of Playjel. A kékek már-már rutinszerűen utolsó pillanatban bejelentett közvetítésének egyedüli izgalmas mozzanata számomra a Silent Hill f új előzetese volt. A torz marionettek kinézete és bizarr mozgása szerintem már most örökre beleégett az emlékezetembe, amire a hátborzongató köntösbe ültetett japán atmoszféra is rátett egy lapáttal. Felettébb kíváncsi vagyok, mit hoz majd ki az alapkoncepcióból a NeoBards Entertainment csapata - az eddig látottak alapján szerintem okkal lehetünk izgatottak.

A következő sorok mentén viszont engedelmetekkel megemlékeznék a PlayStationhöz és a mostani State of Playhez kapcsolódó legnagyobb sérelmeimről is. Értem én, hogy jó munkához idő kell, de mégis: mi a fene van a lassan négy évvel ezelőtt bejelentett Wolverine-nel, amiből azon az 54 másodperces traileren kívül - a leakektől eltekintve - semmit nem láttunk? Nagyon szeretném tudni továbbá, hogy min dolgozik ennyi ideje a Bend Studio, és szentelnék egy sort a Santa Monica Studiónak is, amely szintén hallgatásba burkolódzik, pedig a God of War franchise 20. évfordulója tökéletes alkalom lehetett volna arra, hogy villantson valami érdemlegeset - mondjuk a régóta pletykált görög spin-offot. Nagyon remélem, hogy idén nyáron befigyel majd egy teljes értékű Showcase, ami segít tisztábban látni a kékek jövőjét.

A Summer Game Fest nyitóeseménye, valamint az Xbox Game Showcase elől viszont már sokkal elégedettebben álltam fel. Egészen beteg, ugyanakkor piszok látványos dolgoknak lehettünk szemtanúi az ILL legfrissebb előzetesében - sajnálatos, hogy a készítők egyelőre nem árultak el semmit a megjelenéssel kapcsolatban. Kifejezetten kreatívnak és szórakoztatónak tűnt a Mundfish új MMORPG-lövöldéje, a The Cube: Atomic Universe, ami ezáltal sokkal jobban mozgat, mint az Atomic Heart folytatása. Végül szeretném kiemelni a inXile BioShock Infinite-szerű steampunk szerepjátékát, a Clockwork Revolutiont, ami a vártnál jóval összetettebbnek ígérkezik - talán ezért nem árulták el a várható megjelenés évét sem. Unatkozni mindenesetre addig sem fogunk, lesz mivel játszani.

Kivi - A rengeteg új bejelentés csak eszembe juttatta, mennyi cím van még az utóbbi évekből, amivel sokkal többet kellene foglalkoznom. Elsőre leginkább a Pragmata fogott meg a State of Play bemutatójával, de a Romeo is a Dead Man akkora agymenésnek tűnik, hogy rögzítettem is a kívánságlistámon. A tavalyi első előzetes óta várom már, hogy végre kiderüljön, mikor érkezik a Dispatch - legalább a demo befutott, úgyhogy pörgetem is, amint jut rá időm. A teljesség igénye nélkül várom még a Resident Evil Requiemet, a Mortal Shell 2-t, az ILL című horrort, és persze a Ghost of Yoteit is, de biztos vagyok benne, hogy pár indie címet is ki fogok majd próbálni.

Most pedig átadjuk a terepet nektek, hogy szavazás, valamint kommentelés útján hangot adjatok véleményeteknek. Kíváncsiak vagyunk rá, hogy mit gondoltok a Summer Game Festen bejelentett és mutogatott játékokról, hardverekről és úgy általában az E3-pótló rendezvényről.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)