Hirdetés

A Summer Game Fest egy nagyon specifikus játékos Mekkája volt

|

A múlt hét rengeteg jó hírt hozott mindnyájunknak, de a magamfajta bunyós Bélák jártak talán a legjobban.

Hirdetés

A verekedős műfaj aranykorát éljük. Ugyan a Mortal Kombat 1 egy nem volt több egy közepesen langyos szellentésnél, a Tekken 8 és a Street Fighter 6 sikerrel rázták le magukról az árkád termek láncait. Kezdünk eljutni arra a pontra, ahol az FG-k végre nem csak a műfajon belül, de a nagyobb piacon is szépen teljesítenek. Ezek már tényleges videójátékokként állják meg a helyüket, ellentétben az árkád 1v1 arénákkal, melyek tényleg csak a kompetitív stick-bűvészeknek kedveztek. A két öreg igazi eredménye azonban nem a milliós eladásokban van, hanem abban, hogy megnyitották az ajtót új kísérletek felé.

VISSZATÉRT A MARVEL…?

Ha felléptek a YouTube-ra, akkor ott jó eséllyel látni fogjátok egy L.A.-ben élő szőke úr arcát, ahogy nyitott szájjal nézi a Marvel Tokon: Fighting Souls bejelentését. Az egész közösséget megrázta az ArcSys új projektjének leleplezése, mert bár mindenki tudta, hogy a Dragon Ball FighterZ és a Guilty Gear otthonában sül már egy új finomság, azt senki sem merészelte feltételezni, hogy az finomság egy Marvel játék.

A szuperhősös verekedés eddig a Capcom sajátja volt. A Marvel vs. Capcom széria egy egész művészeti korszakot határozott meg, és nyomait olyan játékokban is láttuk, melyek a verekedős műfaj közelében sem voltak. Az MvC: Infinite fejlesztése ennek ellenére is egy katasztrofális haláltánc volt, és a háttértörténetek kiteregetése után szinte mindenki a franchise végét hirdette. Aztán jött a MARVEL vs. Capcom Fighting Collection.

Hirdetés

Ez a doboz csak úgy készülhetett el, hogy a Disney közvetlenül rábólintott egy remasterre, ez pedig egyfajta nyitottságot sugalt a tágabb közösség számára. Innentől sokan remélték, hogy a Marvel vs. Capcom 4 már itt van az utcában, de mint kiderült, nem ez volt a helyzet. A Fighting Souls bejelentése utáni videóból kiderült, hogy a Marvel szerette volna ismét a verekedős műfaj csúcsára emelni a szuperhőseit, és ehhez új partnereket keresett. Az ArcSys azonnal ugrott a lehetőségre: ráállították a Guilty Gear művészeit, a DBFZ harcrendszerének mágusait, és berúgták a gépezetet. Az eredmény a legszebb Marvel játék, amit az FGC valaha megszagolhatott.

Ami a közösséget illeti, egy kicsit mindenki zavarodott merevedéssel áll a helyzet előtt. Egy csodálatosan őrült, 4v4 daráló vár ránk, amit értelmezni és betanulni még a legtapasztaltabb bunyósoknak is kemény feladat lesz. Ugyanakkor a Tokon: Fighting Souls érkezése valószínűleg ellehetetleníti egy potenciális Marvel vs. Capcom 4 létezését. Szóval…meghalt a Marvel…éljen a Marvel?!

Pixeles belek, poligon gerincek

Nem én vagyok a világ legnagyobb Mortal Kombat rajongója, de butaság lenne letagadnom, hogy a szériának mekkora hatása volt a nyugati játékvilág egészére. Még akkor is, amikor a verekedős műfaj alkonyát éltük, a NetherRealm biztosította, hogy soha ne maradhassunk halálos küzdelmek nélkül. Kevés olyan franchise van, ami akkora és annyira változatos történelemre nézhetne vissza, mint a Mortal, és ha a barátaim közül keresnék játékostársakat, akkor még az MK1-hez is előbb találnék gyakorlópartnert, mint valamelyik hőnszeretett japán fighteremhez.

Ezért is volt annyira fura, hogy míg a Capcom sorra hozta a retro gyűjteményeit, addig a Warner Bros. csak ücsörgött egy halomnyi klasszikus Mortal címen. A Summer Game Festen végre megjött a hír, miszerint nem csak a legfontosabb fejezeteit hozzák vissza a sorozatnak, de majd' mindent, ami kicsit is befolyásos volt a márkanév történelmének alakulására. Az egyes játékokat ráadásul online többszereplős támogatással, és rollback netkóddal is megtolják, így aztán tuti nem lesz probléma a harcostársak megtalálása.

Hiába kapok agyérgörcsöt attól, hogy hogyan működnek az NRS játékainak kombói, vagy hogy külön "block" gombot kell nyomogatnom védekezéshez, az az öröm, ami kiült a Mortal rajongóinak arcára a bejelentéskor, engem is rajongóvá tett. A Mortal Kombat: Legacy Kollection egy hiánypótló termék, ami biztosítja majd, hogy mindenki átélhesse a legendás széria első lépéseit. Ez pedig nagyon fontos egy olyan korszakban, amikor kedvenc régi játékaink ijesztő gyorsasággal válnak elérhetetlenné.

Ezért hívnak engem…

Killer Instinctnek. A hét egyik utolsó meglepetésének története ugyanis nem az előző vasárnappal, hanem a 2013-as Killer Instinct fejlesztésével kezdődik. Amikor záporoztak a bejelentések, akkor hirtelen azt hittem, hogy egy kezdő csapat első verekedős címét látjuk az Invincible VS-sel, de miután elült a por, és ráértem utánajárni, hogy ki is van a projekt mögött, egy nagy mosoly ült ki az arcomra. Arról a csapatról van ugyanis szó, amelyik a műfaj iránti szerelemből (mert pénzt azt nem sokat kaptak érte) támasztotta fel a Killer Instict szériát, és tette azt le az asztalra az Xbox One egyik exkluzív címeként. A játék nem futott nagy karriert, de a megjelenést követő években szépen kibővült, felbukkant minden releváns platformon, és egy kult klasszikussá vált a bunyósok körében.

Sajnos a Microsoftot láthatóan nem érdekli már a Killer Instinct, így a csapat nagy része szétszéledt. Idővel újra kibukott belőlük a vágy, hogy ők márpedig verekedős címeket akarnak fejleszteni, így a KI nagyjai ismét összeálltak és belevágták fejszéjüket egy új projektbe. Mi lehet olyan véres, pörgős, és kegyetlen, mint a KI? Az Invincible, aminek képregényei számtalan izgalmas karaktert tartogatnak, elképesztő harci technikákkal egy gyönyörű vizuális körítéssel illusztrálva. Meglett az alapanyag, de szuperhős sztoriról lévén szó, nem akarták azt 1v1-es harcokra pazarolni. Bemutatkozott hát egy újabb tag-fighter, a 3v3 Invincible VS.

Sajnos egyelőre keveset tudunk a projektről, mivel az Xbox Showcase csak egy parányi trailert mutatott, de tekintve a fejlesztők kilétére, itt nincs mitől tartani. A mechanikai szabadság határtalan lesz, mi pedig már csak azt reméljük, hogy a kreatív kombósorok mellé egy kimerítőbb egyszereplős módot is kapunk.

Itt állunk most

Verekedős rajongónak lenni most éppen nagyon jó. Még ha olyan béna is vagy, mint én, aki rásegítés nélkül egy hadoukent is képtelen belefűzni egy drive-rush kombóba, akkor is van minek örülni. A fejlesztők a 2010-es évek "egyszerűsítsünk mindent" időszaka után végre rájöttek, hogy erre semmi szükség. Könnyű tanulhatóságot és mechanikai szabadságot kell nyújtani, és mindenki megtalálja így majd, amit keres.

Miközben a Riot Games szépen lassan kiereszti a saját szörnyetegét, a Street Fighter 6 is új harcosokkal bővül. A Bandai Namco próbálja feltakarítani a Tekken 8 második szezonja után maradt romokat, és a Guilty Gear - Strive -, a Granblue Fantasy Versus: Rising és a FATAL FURY: City of the Wolves is új frissítéseket, karaktereket és közösségi eseményeket kap. Hamarosan azonban új kihívók érkeznek, és mindenki visszaül majd a tanulópadba. Vár ránk a tag-fighterek lázadása, én pedig csak attól félek, hogy mire sikerül megtanulnom összekombózni Spider-Man, Miss Marvel, Wiccan és Nightcrawler támadásait, addigra két fightstickket is rongyosra fogok gyötörni.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)