Messzire jutottunk a 2010-es évek második felétől, amikor a Microsoft videójátékos divíziója pár kivételt leszámítva csak a Halo-Gears-Forza hármas újabb iterációival tudott előállni az E3-as bemutatókon. Tény, konzoleladások tekintetében az aktuális Xbox generáció (Series) sem muzsikál jobban, mint az akkori (One), ugyanakkor a játékportfólió össze sem hasonlítható a tíz évvel ezelőttivel. Ehhez persze az kellett, hogy túlnyomórészt felvásárlások révén Phil Spencerék kigyúrják az Xbox Game Studiost, majd rátegyék a kezüket előbb a Bethesda, majd az Activision Blizzard King IP-jaira, stúdióira és technológiáira.
Ilyen impozáns háttérrel a redmondiak csakis akkor tudtak volna csalódást okozni, ha szándékosan arra törekszenek, de nyilvánvalóan nem ez volt a cél. A műsort ezúttal nem előzte meg komolyabb szivárgás, csupán néhány bizonyítékkal alá nem támasztott pletyka röppent fel, köztük egy Star Wars-játékkal, így a sajtóban és a közösségi médiában leginkább arról folyt a diskurzus, hogy a már beharangozott projektek közül mit láthatunk ismét, és melyik kap konkrét bejelentési dátumot.
Az egyetlen hivatalosan megerősített fix pontnak a The Outer Worlds 2 számított, aminek külön Directet szenteltek, de potenciális jelöltekből nem volt hiány. Szinte biztosak voltunk az Indiana Jones and the Great Circle első, illetve a Diablo IV és a Starfield második kiegészítőjének felbukkanásában, nem is beszélve a Gears of War: E-Dayről, a Fable és Perfect Dark rebootokról, a Clockwork Revolutionről és a State of Decay 3-ről. Ami pedig a Ninja Gaiden 4 és a 2025-ös Call of Duty szereplését illeti, afelől szemernyi kétségünk sem volt. Elképzelhetőnek tartottuk továbbá, még ha nem is túl valószínűnek, hogy megmutatja végre magát az elölről újrakezdett, Phil Spencer szerint már játszható állapotban lévő Everwild, lehullik a lepel a Ninja Theory kísérleti horrorjátékáról, a Project Maráról, Hideo Kojima xboxos projektjével, a félelem túladagolásáról szóló OD-vel együtt, valamint a Double Fine is felfedi, hogy min ügyködik a 2021-ben megjelent Psychonauts 2 óta. Nos, nem minden megérzésünk jött be, de valamit tartalékolni kell a gamescomra és jövőre is, nem igaz?
Az összefoglaló az általunk korábban is alkalmazott struktúrát követi, az egyes bejelentésekről külön-külön bekezdésekben olvashattok, amelyekben a játékok nevét a könnyebb áttekinthetőség érdekében kiemeltük. A linkek pedig vagy közvetlenül az előzetesekhez, vagy a kapcsolódó hírekhez vezetnek.
- Redmontban az a döntés született, hogy a The Outer Worlds 2 foglalja keretbe a műsort, ezért nemcsak a lezárást, a nyitányt is az Obsidian sci-fi szerepjátéka szolgáltatja. Nagyobb, szebb, ránézésre jobb, és legalább annyira lökött, mint az elődje volt. Október 29-én indul a buli.
- A Quanch Games fejlesztői rálicitáltak az Obsidian srácaira, tudatmódosító szerek fogyasztásában mindenképpen - jól érezték magukat, hogy mi is jól érezzük magunkat, az eredmény pedig a High on Life 2 valamikor télen.
- 2026-ban bővül az A Plague Tale széria, de az Asobo láthatóan nem közvetlen folytatáson dolgozik, hanem spin-offon Resonance: A Plague Tale Legacy címmel, új főszereplővel (Sophia, az A Plague Tale: Requiemből, és mivel egyetlen patkány sem szerepelt az előzetesben, új fenyegetéssel. Az utóbbi ha minden igaz, maga a Minótaurosz lesz.
- Ahogy már kiszivárgott, az ASUS készített egy, pontosabban két, a Windows szabadságát és az Xbox erejét egyesítő kézi konzolt ROG Xbox Ally és ROG Xbox Ally X néven, amelyek vezérlését az Xbox kontrollerek inspirálták, rezgő ravaszokkal rendelkeznek, és AMD Ryzen Z2 chip hajtja őket.
- Sarah Bond konkrét dátumot nem árult el, de azt igen, hogy amikor megérkezik, akkor a Hollow Knight: Silksong is elérhető lesz rajta, továbbá kiemelte, hogy minden a műsor keretében bemutatott játék futni fog az új handhelden, és az sem elhanyagolható apróság, hogy Play Anywhere támogatással érkeznek (értsd: elég egyszer megvenned, hogy több platformon is élvezhesd).
- A The Witcher 3 veteránjai alkotta Rebel Wolves megmutatta végre a The Blood of Dawnwalker játékmenetét. A középkori vámpíros szerepjáték főszereplőjét megharapták ugyan a vérszívók, de nem vált olyanná, mint ők, más lett, bizonyos értelemben több náluk, mivel velük ellentétben nem kell tartania a napfénytől. Nehéz döntések és véres küzdelmek várnak majd ránk, de csak valamikor 2026-ban.
- Nem tudjuk, hogy szintet is lép-e, de az már biztos, hogy dimenziót vált a vérmaszatos platformerszéria. 2026 elején érkezik ugyanis a Super Meat Boy 3D , amelyben négyzetek helyett már kockákká darabolják a fűrészek a címszereplőt.
- Eszelős tempójú küzdelmeket és több hektoliternyi kiontott vért ígér a Ninja Gaiden 4, amelyre az Xbox hozta össze a Team Ninja és a PlatinumGames csapatait. A rajongók hálásak, azért is, hogy multiplatform. Október 21-ét karikázzátok be!
- Kedvenc régészprofesszorunk szeptember 4-én visszatér Rómába, hogy felgöngyölítsen egy, az Indiana Jones and the Great Circle központi történetszálához kapcsolódó rejtélyt a The Order of Giants című sztori-DLC-ben.
- Gigantikus szörnyek, borotvaéles pengék, női főhős és egy farkastárs: nem ez, nem egy újabb fantasy kaland Japánból, ugyanis a 2026-ban érkező Beast of Reincarnation sztorija 2000 évvel a megjelenése után játszódik, amikor a fajunk már az elkerülhetetlen kihalás szélére sodródott.
- Kreatív módon mutatta be az inXile belsőnézetes, steampunk szerepjátéka, a Clockwork Revolution karaktergenerálását: egy kirabolt nemes adott róla személyleírást egy rendőrautomatának. Láthattuk továbbá, hogy milyen következményekkel járhatnak a nekünk tetsző irányba terelt párbeszédek, hogy RPG- létére nagyon sokat fogunk lövöldözni, és hogy a legveszedelmesebb fegyver maga az idő. A múltat megváltoztatva a jövő sem lesz már a régi. Értitek. A BioShock Infinite és a Dishonored szerelemgyerekének tűnő játék sajnos még mindig nem kapott premierdátumot, sőt a várható megjelenés évét sem árulták el.
- Matt Booty megerősítette, hogy a Fallout sorozat és az Egy Minecraft film csak a kezdet, további adaptációk érkeznek. A két évad után elkaszált Halo feldolgozásról viszont szemérmesen hallgatott. Megértjük.
- Amilyen aprók volt a Grounded rovarméretűre zsugorított hősei, olyan nagy sikert aratott az Obsidian túlélőjátéka, éppen ezért nem mondhatnánk, hogy a torkunkon akadt volna az ásványvíz, amikor bejelentették a folytatást. Július 29-én, elődjéhez hasonlóan korai hozzáférésben debütál a Grounded 2, amelyben ugyanúgy a csapatos bázisépítésen és túlélésen lesz a hangsúly, na meg a hangyalovagláson.
- Továbbra is a Dead Space és a The Callisto Protocol jut az eszünkbe, ha meglátjuk a Bloober Team új túlélőhorrorját, magyarán benne van a pakliban, hogy a Cronos: The New Dawn olyan jó lesz, mint az előbbi, vagy csalódást keltő, mint az utóbbi. Ősszel kiderül.
- A Bethesda bedobott egy The Elder Scrolls Online trailert, amit ha nem vagy aktív játékos, akkor a cuki petek miatt érdemes megnézned. De felvillan ám benne releváns információ is: októberben sor kerül egy, a teljes világ átalakulásával járó eseményre, de még jóval előtte, június 18-án elindul a Season of the Worm Cult.
- A Don't Nod új játékában egy kényszerleszállást végrehajtó magányos űrhajóst kell életben tartanunk egy idegen bolygón, és valahogy megtalálnunk az elveszett társát. Az Európai Űrügynökség (ESA) támogatásával megvalósuló Aphelion 2026-ban érkezik.
- Dalra fakadó szereplők, bizalomról beszélő cica és trükkös ketyerék teszik egyértelművé, hogy a There Are No Ghosts at the Grand nem egy az ipari mennyiségben gyártott házfelújítás-szimulátorok közül. Persze az is az élménycsomag része, de ott van még a nyomozás, a paranormális jelenségek és szörnyek felbukkanása, no meg a játékos saját agendája, ami nem lenne jó, ha a helybéliek tudomására jutna. Ez is a 2026-os felhozatalt erősíti.
- Újabb kiegészítőt kap az Age of Mythology Retold, amelynek alkotói a kínai hitvilág után a japán mondakörből merítenek inspirációt. Ha minden terv szerint alakul, még idén ősszel befut a Heavenly Spear.
- Dél-Koreából érkezik és 2026-os premierrel számol Mudang: Two Hearts, amely egyszerre akar lopakodós és taktikai lövöldözős játék lenni, amit alkotói a biztonság kedvéért nyakon öntöttek politikai intrikával, majd az egész tetejére szórtak még egy csipetnyi horrort, csak a zamata kedvéért.
- Ugyancsak jövőre készül el a platformerbe oltott bűbájos sci-fi kaland, a Planet of Lana II: Children of the Leaf.
- A Fallout 76-nak is jutott egy előzetes, amely arra emlékeztet minket, hogy egy fokkal jobb lett nemrég az élet Appalache-hegység környékén: végre lehet pecázni.
- Négy személyre szóló kooperatív kaszabolás élménye vár minket a népszerű anime alapján készülő Solo Leveling: Arise Overdrive-ban. PC-n már idén csapathatjuk, az xboxos változat viszont csak jövőre fut majd be.
- Alakváltó hősnővel és pihepuha, cuki lényekkel támad 2026-ban az Aniimo, az alkotóinál pedig gyaníthatóan hamarosan jelentkeznek a Nintendo ügyvédei. Mert csak!
- Tony Hawk személyesen promózta a Tony Hawk's Pro Skater 3 + 4-et, ami július 11-én érkezik nyolcfős multival felvértezve.
- A Spiritfarer alkotói állnak a jövőre várható At Fate's End mögött, amely egy 2D-s metroidvania, két testvérrel a cselekménye középpontjában.
- Rövid előzetessel emlékeztetett minket rá a The Coalition, hogy augusztus 26-án érkezik a már PlayStation 5-re is megjelenő Gears of War Reloaded, a legendás fedezékharcos lövölde újrakevert kiadása.
- Megtörtént a bejelentés, amire a széria rajongói hónapok óta várnak, jön a Persona 4 Revival.
- Töretlen népszerűségnek örvend a Sea of Thieves, amibe a Rare csempészeknek való kalandokat... khm... csempész az augusztusban induló Smuggler's Tide szezonnal.
- A képregények és az animációs sorozat brutalitását tükrözi az Invincible VS című verekedős játék. Naná, hogy ez is csak jövőre fut be.
- Télen már Series konzolokon is fejest ugorhatunk a Final Fantasy VII Remake Intergrade kalandjaiba, a Final Fantasy XVI achievementjeit pedig már ma elkezdhetjük feloldani Xboxon.
- Szürreális kalandnak ígérkezik a Double Fine újdonsága, a Keeper, amelyben egy önálló tudatra ébredt, lábakat növesztő világítótornyot navigálunk át nehéz terepen, egyebek mellett egy madár segítségével. Nem is kell már olyan sokat várnunk rá, október 17-ét tűzték ki a megjelenés napjának.
- Phil Spencer is felbukkant, hogy bejelentse, 2026 kiemelten fontos lesz az Xbox számára, mivel jövőre lesz 25 éves: ennek alkalmából olyan játékok érkeznek, mint a Fable, a Gears of War: E-Day, a következő Forza, valamint visszatér egy olyan közelebbről meg nem nevezett klasszikus, amely kezdettől fogva az Xbox identitásának a része.
- Igaznak bizonyult a pletyka, a 2025-ös CoD a Black Ops 2-történetét folytatja, a Treyarch gondozásában érkező Call of Duty: Black Ops 7-ben visszatér David Mason és Menendez is. A kampány mellé pedig multiplayer és Zombies mód is dukál. A mikor még kérdéses, mivel a premierdátumot nem árulták el.
- Az Xbox Games Showcase végeztével egyből a már előre beharangozott Direct következett, amelyben meglepetésre a Grounded 2-ről is meséltek az Obsidian srácai a The Outer Worlds 2 mellett. Nem kevés öniróniával vezették fel a prezentációt, hiszen az a stúdió, amelyik folytatások gyártásával alapozta meg a hírnevét, idén még két folytatást tervez kiadni.
- Leonard Boyarsky kreatívigazgató szerint több időt és több pénzt fordíthattak a The Outer Worlds 2-re, és ez meg is látszik majd, de nem csak a külsőségeken, hanem azon is, hogy mélyebbre ástak a lore-ban, nagyobb hangsúlyt fektettek az RPG-interakciókra, valamint alaposabban kidolgozták azt a fajta reaktív játékmenetet, ami az alkotásaikra jellemző. Teljes mértékben ránk bízza a csapat, hogy miként érünk a történet végére: kidumáljuk magunkat minden szorult helyzetből, esetleg gondolkodás nélkül meghúzzuk a ravaszt, vagy ellopakodunk egészen a stáblistáig. A legtöbben persze ezeket a játékstílusokat fogják majd ötvözni tetszés szerinti arányban.
- A karakterünk ezúttal nem egy, a frigóból kiolvasztott random idegen, hanem az Earth Directorate ügynöke, akinek a fejlesztését némileg átszabták. Most az attribútumok helyett a jellemvonások dominálnak, és akár végtelenül ostoba hőst is indíthatunk, aki csak azért csapott fel űrmarsallnak, mert nem volt jobb dolga. És ott vannak még a skillek is, amelyekből ezúttal kevesebb lesz, de jobban megérezzük az elköltött pontok hatását. Végezetül mindezt megfejelték a Fallout: New Vegasból kölcsönvett és kibővített perkökkel, valamint az első részből visszatérő személyiséghibákkal.
- Ezúttal egy másik rendszer, az Arcadia szolgál a kalandok helyszínéül, amelynek lakói a Protectorate rabigája alatt senyvednek. Érdekesség, hogy e frakció alapítója találta fel azokat a hajtóműveket, amelyek lehetővé tették a fénysebességnél is gyorsabb utazást, most pedig pont ezek miatt mindenfelé hasadékok keletkeznek a téridőben, elvágva egymástól a Földet és a kolóniákat. A játékosnak erre a problémára kell megoldást találnia, de minden frakció máshogy kezelné az ügyet. Ezt, ahogy a többi küldetést is számos módon megoldhatjuk, de nem muszáj egyedül szembenéznünk a kihívásokkal. Összesen hat társ csatlakozhat hozzánk saját sztorival és célokkal, ráadásul mindannyian közelebbi kapcsolatot ápolnak egy-egy frakcióval. Niles hozzánk hasonlóan a Direktorátus ügynöke, akit egy Val nevű robot is elkísér. Marisol a nagyobb jóért küzdő Order of Ascendant tagja, matematikus és orgyilkos egyben. Aza ahhoz a szektához tartozik, amelyik a téridőhasadékokat imádja. Inez egy szanitéc, akin korábban veszélyes kísérleteket végeztek. Tristan pedig a Protektorátus érdekeit képviseli, egy személyben bíró, esküdt és hóhér.
- A propagandával gazdagon megszórt világ esztétikáját az első világháború ihlette. A helyszínek nagyobbak, mint az elődben, de a felfedezésük gördülékenyebben zajlik majd a jelentősen kibővült mozgáskultúrának hála. Mivel közben elkerülhetetlenünk ránk fognak támadni a helyi fauna agresszív példányai csakúgy, mint csúnya, gonosz emberek, az Obsidian telepakolta fegyverekkel a játékot. Többet kapunk, mint az első részben, és persze most is akadnak közöttük egészen különleges darabok. Emellett pedig sokat dolgoztak azon, hogy a lövöldözés élvezetesebb legyen. Az egyik flinta például konkrétan szintet lép, ahogy használjuk, a másik ehető(!) és robbanó tumorokkal szórja meg az ellent, és ez csak a jéghegy csúcsa. Megjelennek továbbá a gránátok is
- Fontos újdonság még, hogy akár külső nézetből is irányíthatjuk a játékot, és a két nézet között egy gombnyomással válthatunk.
- A Grounded 2 szegmens elején Adam Brennecke büszkén ecsetelte, hogy a szerelemprojektnek indult első rész a vártnál nagyobb sikert aratott, mára több mint 25 millióan próbálták ki (javarészt nyilván Game Pass-előfizetők). A folytatás fejlesztésébe az Eidos-Montréal is besegít, lényegében közös projektről beszélhetünk.
- A sztori szerint 1992-ben járunk, a főszereplők már idősebbek, a helyszínként szolgáló park pedig sokkal nagyobb, mint az első rész hátsó kertje. A rovarvilág több és részletesebben kidolgozott, gondosabban animált képviselőjével találkozhatunk ezúttal, de nemcsak ők küzdenek most okosabban, hatékonyabban, a mi repertoárunk is bővült. A könnyű és nehéz támadásokra, illetve blokkolásra épülő harcrendszer pedig leginkább a kő-papír-ollóhoz hasonlítható. Mindezt passzív és aktív mutációk, valamint választható harcstílusok egészítik ki. Izgalmas újítás még az építkezésben és a harcban is besegítő hátasok (meglovagolható hangyák, pókok) bevezetése.
- Ami a rajtot illeti, a csapat addigra összeállítja, és közzé is teszi az első tartalmi frissítések ütemtervét, a későbbiekben pedig természetesen figyelembe fogja venni a közösség visszajelzéseit is, és mivel szellősebben, de újdonságokkal kellően megpakolva érkeznek majd a frissítések, lesz elég ideje is, a játékosoktól érkező ötleteket megvalósítani.
Amennyiben szeretnétek újranézni a teljes műsort Csirke és daev kommentárjaival kiegészítve, azt a cikk aljára görgetve megtehetitek.