10 játék, aminek a folytatásáért ölni tudnánk

|

Bármennyire is szeretnénk, a listán szereplő címeket jó eséllyel már soha nem fogjuk viszontlátni.

Hirdetés

Prey

Kifejezetten izgalmas és emlékezetes sci-fi FPS-sel rukkolt elő az Arkane Studios 2017-ben; ez volt a Prey, melyben Morgan Yut, a Talos I űrállomás egyik tudósát alakítva kellett túlélnünk az alakváltó Typhon nevű idegen lények invázióját. A játékmenet komplex és taktikus volt: a felfedezés, a lopakodás és a különböző képességek használata mind kulcsfontosságúak voltak a túléléshez.

A kritikai siker ellenére az Arkane a Prey után más irányba mozdult: előbb a stúdió kreativitásából csak részben táplálkozó, de alapvetően szórakoztató Deathloopot, majd a kooperatív vámpírvadászat ígéretével kecsegtető, azonban teljes katasztrófába torkolló Redfallt tették le az asztalra. Nem csoda, hogy ezt követően még többen reménykedtek a Prey folytatásában, jelenleg viszont semmi sem utal arra, hogy belátható időn belül visszatérhetünk a Typhonok által kísértett Talos I fedélzetére.

Shadow of the Colossus

A 2005-ös Shadow of the Colossus kétségkívül a videójátékok történetének egyik megkerülhetetlen alkotása. A sztori szerint főhősünk, Wander egy tiltott földre merészkedik, hogy egy Dormin nevű rejtélyes entitás segítségével feltámassza szerelmét, Monót. Ehhez egyetlen, ám - a szó szoros értelmében - óriási feladatot kell végrehajtania: le kell vadásznia és meg kell ölnie tizenhat békésen kóborló, fenséges kolosszust. A Team Ico alkotása legfőképpen minimalista történetmesélésével, kietlen, mégis lélegzetelállító tájaival és monumentális küzdelmeivel vált ikonikussá, melyekből később több alkotás merített inspirációt - elég csak a Dark Souls-szériára vagy a The Legend of Zelda: Breath of the Wildra gondolni.

Bár a Bluepoint Games 2018-ban készített egy lenyűgöző remake-et PlayStation 4-re, a hagyományos értelemben vett folytatás sosem valósult meg. El kell viszont ismernünk, hogy a játék mögött álló Fumito Ueda egyszerűen annyira kerek és lezárt történetet alkotott, amelynek bármilyen direkt folytatása vélhetően csak csorbítaná az eredeti hírnevét - ez esetben legyen ez egy különleges kivétel a listánkon.

Bloodborne

A FromSoftware neve mára egyet jelent a kihívást jelentő fantasy világokkal, és bár a legtöbb játékos jó eséllyel a Dark Souls-széria és az Elden Ring révén ismeri a csapat munkásságát, sokak szívében mégis a Bloodborne foglalja el a legkülönlegesebb helyet. A 2015-ben megjelent PlayStation 4-exkluzív játék gótikus horrorral átitatott világa, sötét atmoszférája és egy, a korábbi soulslike-oknál pörgősebb harcrendszere kétségkívül új fűszert vitt a műfajba.

A Bloodborne óriási kritikai és közönségsikert aratott, a rajongók pedig évek óta könyörögnek a folytatásért, vagy legalább egy 60 FPS-t támogató PlayStation 5-ös frissítésért. A jogok továbbra is a Sony birtokában vannak, egyelőre azonban - a szűnni nem akaró pletykákon kívül - semmi konkrétum nem érkezett a folytatással kapcsolatban. Nem sok esélyt látunk rá, de nagyon reménykedünk abban, hogy a jövőben ez változni fog - legyen szó egy patchről, remake-ről, ne adj Isten a hőn áhított Bloodborne 2-ről.

The Order: 1886

A Ready at Dawn PlayStation 4-es bemutatkozása az egyik legambiciózusabb és leglátványosabb projekt volt a konzol korai életszakaszában. A The Order: 1886 egy alternatív, steampunk elemekkel átszőtt viktoriánus Londonba repített el minket, ahol a Kerekasztal lovagjainak egy modernkori, titkos rendjének tagjaként, Sir Galahadot irányítva vehettük fel a harcot a vérfarkasok és más félvér szörnyetegek ellen.

A The Order: 1886-ot rengeteg kritika érte rendkívül rövid játékideje és túlságosan lineáris, szkriptelt játékmenete miatt, így a Sony nem akart fölösleges kockázatot vállalni. Bár a történet egy ordas nagy cliffhangerrel ért véget - és mint utólag kiderült, a Ready at Dawn eredetileg trilógiában gondolkodott -, a folytatások örökre a fiókban maradtak. Az időközben Meta Platformsra átnevezett Facebook ugyan 2020-ban felvásárolta a The Order: 1886 fejlesztőjét, négy évvel később a stúdió felszámolása mellett döntött, ezzel pedig az utolsó pislákoló reménysugarat is kioltotta a további részekre vonatkozóan.

Days Gone

Számtalanszor megemlékeztünk már a GS hasábjain arról, milyen különleges helyet foglal el a szerkesztőség szívben az igencsak hányattatott sorsú Days Gone. A Bend Studio motoros kalandja sokkal nagyobb megbecsülést érdemelt volna, a PlayStation azonban a játék vegyes kritikai fogadtatására hivatkozva nem kért többet belőle - még annak ellenére sem, hogy elvileg több mint 9 millió példányt sikerült belőle értékesíteni. A játék direktora, Jeff Ross többször is kifejtette, hogy a Sony felsővezetői sosem szívlelték különösebben a Days Gone-t, ezért kár is folytatásban reménykedni.

Sokakban a közelmúltban kiadott Remastered változat keltett hamis reményt egy esetleges második felvonással kapcsolatban, azonban a döntés továbbra is véglegesnek tűnik, így bármennyire fájó, ideje beletörődnünk, hogy a Days Gone folytatása valószínűleg soha nem fog elkészülni. Mindemellett a Bend Studio jövője is bizonytalan: miután a Sony az év elején elkaszálta a csapat legújabb, több éve fejlesztés alatt álló projektjét, jelenleg nem tudni, min dolgoznak. Ezek alapján belátható időn belül nemigen fogunk konkrétumokat hallani a következő játékukról.

Ti a listán szereplő alkotások közül minek a folytatását látnátok a legszívesebben? Írjátok meg kommentben!

Oldalak: 1 2

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)