Hirdetés

Váratlan pofont kaptak az Outriders fejlesztői, a Take-Two kihátrált az új játékuk mögül

|

Már két éve készül a People Can Fly AAA kategóriás akció-kalandja, de most kiadó nélkül maradt.

Hirdetés

Nagy lendülettel lépett 2015-ben ismét az önállósodás útjára a People Can Fly, ám a remélt diadalmenetből eddig nem sok minden valósult meg. A 2021 tavaszán debütált Outriders ugyanis nem tudott felnőni a közönség elvárásaihoz, a fejlesztőknek igazából egy fillért sem termelt, csupán a Square Enix volt elégedett a kezdeti játékosszámokkal. Utóbbi valószínűleg annak volt köszönhető, hogy egyenesen a Game Pass szolgáltatásban rajtol el a játék, amelyből annak ellenére is a live service-es címek illata áradt, hogy nem annak szánta a lengyel cég.

Mindez azonban nem szegte kedvét az eredeti Painkiller, a Bulletstorm és a Gears of War: Judgment mögött álló csapatnak, hanem folytatta az építkezést, új irodákat nyitott, és párhuzamosan hét projektbe kezdett, hogy legyen mivel lekötni a körülbelül 500 fősre hizlalt fejlesztőgárdát.

Hirdetés

Ezek egyike a Project Dagger, az AAA kategóriás akció-kaland, amelyhez kiadóként a Take-Two Interactive-ot (2K Games, 2K Sports, Rockstar Games) sikerült megnyernie a People Can Flynak, ám úgy tűnik, hogy időközben megingott a bizalom. A hivatalos oldalon publikált, szokatlanul nyíltan fogalmazó közlemény nem hagy kétséget afelől, hogy a kiadó szándékában áll közös megegyezéssel felbontani a már két éve fejlesztés alatt álló játékról kötött szerződést. Ennek részleteiről, például az előleg visszafizetésről még nem állapodtak meg a felek, de azt már tudjuk, hogy Take-Two nem élt a kivásárlás lehetőségével, így az új IP jogai változatlanul a People Can Flyt illetik meg, a fejlesztés pedig továbbfolytatódik a New York-i stúdióban.

Sebastian Wojciechowski ügyvezető úgy véli, a jó viszonyt megőrizve válnak el útjaik, és nem látja okát, hogy a jövőben miért ne dolgozhatnának újra a Take-Two-val egy másik projekten. Egyúttal leszögezte, hogy hisznek a pre-produkciós fázisban lévő Project Daggerben. A fejlesztők épp az Unreal Engine 4-ről Unreal Engine 5-re való átállásra, a harcrendszerre és a game loopra fókuszálnak. Készek a továbbiakban saját kézbe venni a játék kiadását, és ennek érdekében finanszírozni a szükséges beruházásokat, de nem zárkóznak el az elől, hogy egy másik kiadó vegye szárnyai alá a Project Daggert.

A GS YouTube csatornája csak rád vár!

Videótesztek, magyarázók, érdekességek, beszélgetések, livestreamek, végigjátszások, magyar feliratos előzetesek.

Mint az korábban is szóba került, az átmeneti nehézségekkel küzdő fejlesztésen túl jó néhány alkotás formálódik még a People Can Fly stúdióiban: jön a Green Hell VR és a csapat korábbi játékának VR-változata (a Painkiller vagy a Bulletstorm lehet a befutó), a még csak koncepció szintjén létező Project Red, valamint a Project Bifrost és a Project Victoria, amelyeket a PCF maga szeretne kiadni. Végezetül pedig az Outriderst gondozó Square Enix is talált magának valami érdekeset az újdonságok közül, ez a többihez hasonlóan semmitmondó kódnevet kapott: Project Gemini.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)