Komoly pénzügyi pofont kénytelen elviselni a Paradox Interactive. A svéd kiadó 355 millió korona (kb. 12,3 milliárd forint) fejlesztési költséget ír le veszteségként a Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2 vártnál jóval gyengébb rajtja után. A régóta várt folytatás vegyes értékeléseket kapott (mi sem tudtunk kíméletesen bánni vele, hiába szerettük volna), és a cég szerint az első hetek eladásai messze elmaradtak az előzetes tervektől - bár a két ígért bővítményt így is leszállítják. A GameDiscoverCo becslése alapján a játék mindössze 121 500 példányban fogyott Steamen, ami nettó bevételben alig éri el a 4 millió dollárt (kb. 1,3 milliárd forint). Azt, hogy a többi platformon ennél jobban vagy rosszabbul teljesített-e, nem tudjuk.
A Paradox vezére, Frederik Wester a kudarc ellenére kiállt a fejlesztők mellett. Mint mondta, a Bloodlines 2 "erős vámpírfantáziát" kínál, és elégedettek a csapat munkájával, de a számok egy hónappal a megjelenés után világossá tették, hogy az eladások nem közelítik meg a kiadó várakozásait. A felelősséget teljes egészében magára vállalta, hozzátéve, hogy a játék a Paradox hagyományos profilján kívül esik, ami megnehezítette a piaci potenciál felmérését. A jövőben ezért inkább a cég fő szegmenseire koncentrálnak, miközben azt is vizsgálják, merre érdemes továbbvinni a World of Darkness brand könyvtárát.
A Bloodlines 2 hosszú és problémás múltra tekint vissza: a Paradox 2015-ben vásárolta meg az IP-t, majd a fejlesztést a Hardsuit Labsre bízta, amely az eredeti 2004-es kultjáték szellemiségéhez közelebb álló akció-szerepjátékot készített. A projekt azonban egyik csúszást a másik után szenvedte el, miközben a vezető kreatívok is távoztak, végül a kiadó 2021-ben megszakította a csapattal az együttműködést. Ekkor vette át a munkát a brit The Chinese Room, amely végül sokkal szűkebb fókuszú, jobban a narratívára fókuszáló élményt szállított - olyat, amely tudatosan szakított az előd formulájával. A stúdió számított is a rajongói ellenállásra: a korábbi kreatív vezető, Dan Pinchbeck szerint olyan szinten próbáltak eltávolodni a múlt árnyékától, hogy még arról is vitáztak, miként lehetne elérni, hogy senki se hívja ezt Bloodlines 2-nek, hiszen egyszerűen nem volt elég idejük és pénzük ahhoz, hogy valódi folytatást készítsenek.
A Paradox pénzügyi helyzete ettől a bukástól függetlenül stabilnak tűnik: a kiadó legutóbbi jelentése szerint az év első kilenc hónapjában 20 százalékkal nőtt az üzemi eredménye, és a negyedik negyedévet a cég történetének egyik legmozgalmasabb időszakaként várja, három új megjelenéssel és számos frissítéssel a főbb játékaihoz.
Videótesztek, magyarázók, érdekességek, beszélgetések, livestreamek, végigjátszások, magyar feliratos előzetesek.