Hirdetés

Egy elemző szerint örülhetünk, hogy csak ennyit kell fizetnünk a játékokért

|

Egy pénzügyi elemző annak ellenére, hogy gamer szemmel nézi az ipart, úgy gondolja, most még nagyon jó helyzetben vagyunk.

Hirdetés

Van, aki ötezer forintot is sajnál játékra, mások automatikusan a nagyobb kiadásokat veszik meg, és boldogan játszanak. Persze számít a kereset és a földrajzi elhelyezkedés, az általános mentalitás is annak megítélésében, mi drága és mi nem, de el kell fogadnunk, hogy a játékfejlesztés költséges dolog, és a videojátékozás sem egy olcsó hobbi. 

Hirdetés

Evan Wingren, a KeyBanc Capital Markets elemzője egy részvényeseknek küldött üzenetben nyilatkozott a Star Wars Battlefront II kapcsán kialakult botrány ügyében. Amellett, hogy megjegyezte, most érdemes befektetni az EA-be, mert a jelenlegi szituáció csak ideiglenes és pár hónap múlva visszaállhat a részvények értéke, elmondta, hogy a játékosokat (külön kiemelte, hogy ő is játékos) nem lehúzzák, hanem épp ellenkezőleg, és az egész túl van reagálva. Bár a kitűzött 13 milliós eladási célt valószínűleg részben a balhé miatt nem sikerül majd elérni, azért így sem kell attól félni, hogy a játék rosszul fog teljesíteni.

Szerinte ha visszabontjuk egy játék árát arra, hogy mennyi időt töltünk el vele, jobban megtérül, mintha egy filmet néznénk - még akkor is, ha 20 dollárnak megfelelő összeget (egy játék árának a harmadát) loot boxokra költünk. Ha feltételezzük, hogy valaki egy éven át napi kb. 2 és fél órát játszik, 40 centet fizet óránként, míg egy filmbérlés ennek duplája. Elég absztrakt a példa, de remélhetőleg a befektetőket sikerült vele megnyugtatni.

"Az elemzések azt mutatják, hogy a kiadók valójában olcsón adják a játékaikat, és valószínűleg árat kellene emelniük."

Az AAA játékok ára évek óta 60 dollár vagy 20 000 forint környékén van (a PC-s árak csak hazánkban és más, kisebb vásárlóbázist jelentő régiókban voltak alacsonyabbak, és már nálunk is növekedésnek indultak), miközben a játékok mérete, összetettsége, marketingköltsége folyamatosan növekszik. Valószínűleg ha a DLC-k és a mikrotranzakciók nem lennének, most egy alapjátékért sem ennyit, hanem lényegesen többet kéne fizetnünk - vagy nem kapnánk minőségi játékokat.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)