Hirdetés

Kinek fáj igazán a Game Pass?

|

Elemzők szerint nem feltétlenül a GamePass miatt bocsájtott el ennyi embert a Microsoft.

Hirdetés

A múlt héten a Microsoft és az Xbox egy katasztrofális lépésre szánták el magukat. Több mint 9000 állást vágtak el, és a folyamat mindenkit érintett a Blizzardtól a ZeniMaxig. Mint minden ilyen esetben, most is felmerült a kérdés, hogy probléma-e a Game Pass létezése. Az előfizetéses szolgáltatás nagyon is hasznos a felhasználónak, hiszen azon keresztül rengeteg nagyon drága játékhoz férhetnek hozzá relatíve olcsón, de sokan tartanak attól, hogy a modell megbénítja az ipart, és a Microsoft kirúgásokkal kompenzálja a bérletből származó veszteségeit.

Ez a beszélgetés akkor indult be igazán, amikor az Arkane Studios alapítója, Raphael Colantonio megkérdőjelezte az Xbox stratégiáját. A kritika abból a feltételezésből indult, hogy a bérlet miatt az abban felkínált kisebb játékok és indie projektek nem termelnek eladásokat, és így a fejlesztőik komoly bevételektől esnek el.

Hirdetés

Ez elméletben még jogos is lehetne, de ilyenkor nyilván felmerülnek kérdések, minthogy mennyit fizetett az Xbox a licencelésért, és hogy mennyi lehetett volna a lehetséges bevétele annak az adott indie játéknak. Akárhogy is, a beszélgetést Christopher Dring, a GamesIndustry.biz üzleti elemzője szakította meg, aki szerint a Game Pass egy igenis profitábilis modellé vált. Szerinte az tényleg valószínűsíthető, hogy az Xbox elveszti a dobozeladásokból származó potenciális bevételeit, de kiadói oldalról könnyedén visszatermeli azokat. A The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered PS5-ös verziója a legjobb példa erre, ami rengeteg pénzt hozott a Bethesdának.

Az Xbox és a Microsoft nagyon sokat fizet üzleti elemzőknek, akik valószínűleg leszámolták a dolgokat. A cég megengedheti magának, hogy elessen bizonyos azonnali bevételi forrásoktól, ha a szolgáltatáshoz sikerül újabb és újabb előfizetőket megnyerniük, és a termékeiket a többi piacra már prémium árazással vihetik ki. A kérdőjelek itt nyilván a hosszútávú hatások körül vannak, de egyelőre nem vagyunk még ott, hogy ezeknek jelentőségük legyen. Bármennyire szeretnénk egyenes vonalakat húzni a Game Pass és a kirúgások közé, ez egy sokkal bonyolultabb egyenlet ennél.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)