Hirdetés

A GTA VI kiadója megmentette volna a Perfect Dark rebootot, de a Microsoft elpuskázta a lehetőséget

|

A Take-Two Interactive és az Embracer Group bevonásával tervezett mentőakció egy értelmetlen jogvita miatt fullad kudarcba.

Hirdetés

Egy hajszálon múlt, hogy a Perfect Dark reboot ne kerüljön a játékipar temetőjébe, hiszen a Bloomberg értesülései szerint a Rockstar anyavállalata, a Take-Two komolyan fontolóra vette a projekt megmentését. A kiadó az Embracerrel tárgyalt, amelyhez a Crystal Dynamics tartozik - ez volt az a stúdió, amelyet a Microsoft 2021-ben hívott be, hogy kisegítse a fejlesztéssel küszködő The Initiative-t. A megállapodás értelmében a Take-Two átvette volna a fejlesztést, saját forrásból finanszírozta volna, és maga adta volna ki a játékot, ám a hosszú távú jogok körüli viták végül megpecsételték a próbálkozás sorsát.

A történet így kísértetiesen hasonlít Joanna Dark bukásra ítélt visszatérésére: ígéretesen indul, majd egyre mélyebbre süllyed a bizonytalanságban, mígnem egy váratlan, de könyörtelen döntés véget vet neki. A rebootot még 2020-ban jelentették be a The Initiative vezetésével, de a belsős beszámolók szerint a fejlesztés már a kezdetekben is akadozott. Egy évvel később érkezett a Crystal Dynamics, hogy rendet tegyen a káoszban, de hiába. 2023-ban kiszivárgott, hogy "alig történt érdemi előrelépés", majd 2024-re a projektet már csak "elhúzódó, nagy káoszként" és "nyers állapotban lévő kudarcként" emlegették.

Hirdetés

A rajongók számára mindezek után felcsillant a remény, amikor tavaly végre láthatták az első játékmenet-előzetest. Az a rövid betekintés arra engedett következtetni, hogy talán mégis sikerül valahogy összerakni a darabokat, és a franchise, amely a Nintendo 64 korszakában a GoldenEye árnyékából is ki tudott lépni, újra méltó helyére kerülhet. Csakhogy a Microsoft idén júliusban végleg kihúzta a konnektort: a Perfect Dark reboot törlésre került, a The Initiative pedig bezárta kapuit.

Az utolsó pillanatban felbukkanó Take-Two-mentőöv így már csak egy újabb fejezet lett a játék hányattatott krónikájában. A Crystal Dynamics kénytelen volt elengedni a projektet, és elbocsátani az azt megmenteni igyekvő fejlesztők zömét. A Perfect Dark jogai pedig végül a Microsoftnál maradtak, de érthetetlen, hogy miért ragaszkodott hozzá a techóriás, amikor nyilvánvalóan nem bízott benne eléggé, hogy tűzön-vízen át végigvigye a projektet. Így most se játék, se sztárfejlesztőkkel teletűzdelt stúdió, ehhez a franchise-hoz pedig a következő 5-10 évben biztosan nem fogja senki hozzányúlni. Bravó, szép volt...

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)