Hirdetés

HIVATALOS: a Microsoft elkaszálta a Perfect Dark és Everwild játékokat, bezár a The Initiative stúdió

|

Több ezer fős leépítés nyomán a játékfejlesztés is átalakul a redmondi cégnél, megszűnik egy stúdió, és számos projektet kukáznak.

Hirdetés

A Microsoft hivatalosan is bejelentette, hogy leállítja két nagy érdeklődéssel várt videójáték, a Perfect Dark reboot és a Everwild fejlesztését, valamint több eddig be nem jelentett projekten is leáll a munka. A döntés hátterében az a világszerte 9000 főt érintő leépítéssorozat áll, amely az egész vállalatcsoportot, így a Microsoft Gaming divíziót is érinti. A változások részeként bezárják a The Initiative stúdiót, amely a Perfect Dark újraindításán dolgozott, egy olyan játékon, amely immár közel hét éve volt fejlesztés alatt. A másik törölt cím, az Everwild közel egy évtizede készült a Rare műhelyében, ám utóbbi stúdió (a felröppent hírekkel ellentétben) tovább működik.

Az Xbox Game Studios vezetője, Matt Booty egy belsős memo formájában részletesen tájékoztatta a munkatársakat a döntések hátteréről. Ebben hangsúlyozta, hogy bár a mostani változások fájdalmasak, céljuk a fókuszáltabb és hatékonyabb fejlesztés, különösen egy olyan iparági környezetben, amely gyorsan változik és folyamatos alkalmazkodást kíván. A levélből kiderült, hogy jelenleg több mint 40 játékprojekt van aktív fejlesztés alatt az Xbox ökoszisztémában, és ezek közül egyik sem érintett a törlésekben. Az Xbox Games Showcase rendezvényen bemutatott összes cím fejlesztése továbbra is folyamatban van.

A fentieken felül az Xbox felfüggesztett minden partneri együttműködést a Crystal Dynamics csapatával (a Perfect Dark munkálataiból ők is kivették a részüket), a jövőben semmilyen projekten sem dolgoznak együtt.

Hirdetés

A ZeniMax Online Studios évek óta készülő MMO-ját, a belső nevén Blackbird néven ismert projektet hivatalosan is törölték - erről több forrás, köztük a Bloomberg és a Insider Gaming számolt be a belsős átszervezésekkel összefüggésben. A The Elder Scrolls Online sikeréért felelős csapat 2018 óta dolgozott az új online szerepjátékon, amely egy teljesen új világot és IP-t vezetett volna be.

A Raven Software sem úszta meg a változásokat, bár hivatalos számokat nem közöltek, több forrás is megerősítette, hogy a Call of Duty-szérián dolgozó stúdió is szerepel az érintett csapatok között. A Raven a 2024-ben érkező Black Ops 6 tárfejlesztőjeként játszott kulcsszerepet, és a tervek szerint a 2025-re várható Black Ops 7-ben is aktívan részt vesz. Emellett a stúdió hosszú évek óta meghatározó szereplője a Call of Duty: Warzone élő szolgáltatásának, így a mostani elbocsátások nemcsak belső struktúrákat, de akár a franchise jövőbeli ritmusát is befolyásolhatják. Bár a Raven bezárásáról nincs szó, és fejlesztői szerepe is megmarad a sorozatban, a leépítések súlyát az is jelzi, hogy a stúdió egyike a legismertebb és legtapasztaltabb csapatoknak a Call of Duty-univerzumon belül. Az Activision belső átszervezéseit és a Microsoft általi integrációját követően ez már nem az első alkalom, hogy a Raven munkatársai bizonytalan környezetben folytatják a fejlesztést, korábban is történt hasonló feszültség, amikor a stúdió QA-részlege kollektív fellépéssel harcolt a jobb munkakörülményekért.

A friss események áldozata lett Call of Duty másik meghatározó társstúdiója, a Sledgehammer Games is. A Charlie Intel és az Insider Gaming értesülései szerint a stúdiót is elérték a leépítések, bár a pontos létszám nem ismert. A Sledgehammer kulcsszerepet játszott az elmúlt évek Call of Duty-epizódjaiban, legutóbb a Modern Warfare III fejlesztésében vett részt, és korábban olyan teljes értékű részeket jegyzett, mint a Vanguard vagy az Advanced Warfare. Bár a stúdió hivatalosan nem zárt be, a leépítések mértéke így is komoly aggodalmat kelt a sorozat jövőbeli fejlesztési struktúrájával kapcsolatban.

A High Moon Studios is szerepel azok között a csapatok között, amelyeket elértek a Microsoftnál zajló leépítések, erről is a Charlie Intel számolt be megbízható forrásokra hivatkozva. A kaliforniai székhelyű stúdió évek óta dolgozik a Call of Duty: Warzone élő szolgáltatásain, és más, főbb epizódok háttérmunkálataiban is fontos technikai és tartalomgyártási szerepet játszott.

A Microsoft játékrészlegét sújtó tömeges leépítések komolyan érintették a Turn 10 Studios csapatát is, a hírek szerint a Forza Motorsport fejlesztőinek közel felét elbocsátották. Bár pontos létszámot nem közöltek, az arány önmagában is figyelemre méltó, különösen egy olyan stúdió esetében, amely az Xbox egyik legrégebbi és legismertebb exkluzív sorozatán dolgozik.

A GS már a TikTokon is vár

Hírek, érdekességek, tippek, ajánlók, unboxing, hardveres videók, minden, ami 1-2 percbe belefér. Kövess minket TikTokon is!

A játékfejlesztési iparágban egyébként nem a Microsoft az egyetlen, ahol leépítések és projektleállások zajlanak: a Sony is öt különböző hullámban hajtott végre elbocsátásokat az elmúlt két év során, három stúdióját pedig be is zárta. A Microsoft jelenlegi stratégiája szerint a jövőben továbbra is a meglévő nagy franchise-okra épít, miközben új világokat és karaktereket is szeretnének létrehozni, de sokkal átgondoltabban osztják el az erőforrásokat.

A közvetlenül érintett fejlesztők számára a cég HR-részlege és a stúdióvezetés támogatást nyújt, beleértve a végkielégítést, a karriertámogatási lehetőségeket és ahol lehet  más csapatokon belüli pozíciók felajánlását. Booty külön megköszönte a fejlesztők eddigi munkáját és kitartását, és úgy fogalmazott: továbbra is hisz abban, hogy a csapatok kreativitása és alkalmazkodóképessége a jövő sikereinek záloga lesz.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)