Hirdetés

Káros és átgondolatlan módszerrel húzná le a fejlesztőket a Unity

|

Az egyik legelterjedtebb videojátékos motort fejlesztő Unity új bejelentésével rendesen felhúzta az ipar szereplőit.

Hirdetés

Aki ma nagy költségvetésű, nagy szabású játékot akar fejleszteni, jellemzően vagy valamilyen saját megoldást használ, vagy az Epic Gameshez fordul az Unreal Engine-ért, míg az indie fejlesztők számára a Unity lehet a legjobb választás, amivel konzolokra és mobilokra is könnyű fejleszteni.

Most azonban keltett némi felháborodást a cég új bejelentése, mivel azt találták ki nagyon okosan, hogy 2024. január 1-jétől egy adott szint felett különdíjat kell fizetni a telepítések után - és ez főleg a Game Pass miatt lehet problémás.

Hirdetés

Nem csak azután sarcolnák meg tehát a fejlesztőket, hogy hány példányt adtak el játékukból, hanem minden telepítés (és esetleges újratelepítés) után fizetniük kellene - ez a legolcsóbb, Unity Personal és Unity Plus csomagok esetében azt jelenti, hogy 200 ezer dolláros bevétel vagy 200 ezer telepítés után lépne életbe az adózási kötelezettség, míg a Unity Pro és Unity Enterprise csomagoknál 1 millió bevétel és 1 millió telepítés a határ. Előbbieknél 20 dollárcentet, a Prónál 0,02 és 0,15 dollár közti összeget, az Enterprise-nál pedig 0,01 és 0,125 közötti összeget kellene fizetni.

A pánik azok körében alakult ki, akik ingyen vagy nagyon olcsón kínálják a játékukat. Egy fejlesztő például úgy számolt, hogy ha ingyenes mobiljátékát 3 milliószor telepítik, és 200 ezer dollárt keresett játékbeli vásárlások útján, keményen veszteséges lenne, hiszen ennek több mint a dupláját kérné el a Unity. Azóta már tisztázta a cég, hogy a kedvezményes csomagokban (például a Humble Bundle-ön vagy a Fanaticalon) kínált játékok kivételt képeznek.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


Kérdéses, hogyan tervezi a telepítéseket mérni a Unity, és milyen módszereket használ arra, hogy ne lehessen visszaélni a rendszerrel. Jelenlegi ismereteink szerint például simán megtehetné bárki, hogy folyamatosan letöröl és telepít egy adott játékot, jelentős anyagi kárt okozva a fejlesztőnek - ez még a review bombingnál is súlyosabb visszaélés lenne.

A Strange Scaffold stúdiónál (El Paso, Elsewhere, An Airport For Aliens Currently Run By Dogs) dolgozó Xalavier Nelson Jr. felvetette, hogy ezzel a Unity azoknak is odarúg, akik évek óta dolgoznak a motorral, és még nem adták ki játékukat - ők már nehezen szállhatnának ki és hagyhatnának hátra többévnyi munkát. Az Aggro Crab Games amiatt aggódik, hogy a Game Passba kerülő játékuk ráfizetéses lesz, és a csapat jövője veszélybe kerül.

Egyelőre még sok dolog tisztázatlan, de jelen pillanatban a fejlesztők joggal aggódnak, a Unity ködösen fogalmaz, és tovább tetézi a helyzetet, hogy a Unity Plus előfizetőit előfizetésük lejártakor a 3300 dollárral drágább Pro szintre teszik át - októberben azért még lehetőséget adnak nekik, hogy a Plus árán hosszabbítsák meg tagságukat. Erősen kérdéses, hogy meg fogják-e tenni ezek után.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)