Hirdetés

Az EA fejese, Andrew Wilson nem kapott fizetésemelést három éve - csak 29 millió dollárt

|

Miközben a fejlesztők a megélhetésért küzdenek, az EA vezére a cég legdrágább "eszköze" lett.

Hirdetés

Szomorú, de igaz: Andrew Wilson, az Electronic Arts vezérigazgatója az elmúlt három évben nem kapott fizetésemelést. Itt meg is állhatunk egy percre, és megvárjuk, amíg mindenki el tudott menni zsepiért. Aztán, ha kisírtátok magatokat, folytathatjuk. Szóval Wilsonnak három esztendő óta ugyanarra az évi 1,3 millió dollárra van beállítva a fizetése, amit 2023 óta visz haza - akkor épp 10 ezer dollárral toldották meg a 2022-es alapját. Nehéz idők ezek, de szerencsére Wilsonnak jutott egy kis vigasz: a 2025-ös pénzügyi évben összesen 29,2 millió dollárt keresett, ha beleszámoljuk a részvényopciókat, bónuszokat és egyéb kiegészítő juttatásokat is.

Az EA hivatalos, 2025-ös részvényesi beszámolója szerint Wilson 25,7 millió dollárnyi részvényjutalmat kapott, emellé 2,8 millió dolláros vezetői bónuszt és további 678 ezer dollárt "egyéb kompenzációként". Ebbe beletartozik 1200 dollár biztosítási díj, 10 ezer dollárnyi nyugdíjjárulék és 667 ezer dollárnyi "egyéb" juttatás, amely szinte teljes egészében Wilson személyes védelmére fordított összeg, a cég állítása szerint egy független fenyegetésértékelés alapján.

Miközben Wilson fizetése két év alatt 10 millió dollárral nőtt, az EA átlagos dolgozójának kompenzációja pont ennyivel csökkent. 2023-ban egy középértéken mért EA-alkalmazott még 129 851 dollárt keresett, 2024-ben ez nőtt is 148 704 dollárra, de 2025-re 117 302 dollárra esett vissza, ez kevesebb, mint amit 2022-ben kaptak. Ezzel a jelenlegi arány: Wilson 260-szor annyit keresett, mint a cége átlagos dolgozója. Egy évvel korábban "csak" 170-szer annyit.

Hirdetés

Ez még akkor is nehezen emészthető, ha tudjuk: a részvényjutalmak nem feltétlenül jelentenek azonnal költhető készpénzt, és Wilson nem is vihetné el a 664 ezer dolláros testőrségi keretet egy tetszőleges Ferrarira. De miközben a játékfejlesztő iparág egészét elözönlik az elbocsátások, és a fejlesztők hónapokig ülnek a bizonytalanságban, a vezérigazgatói szinteken csak nő a jövedelem, és egyre több cég tűnik el a hosszú távú túlélés horizontjáról.

A probléma nem (csak) Andrew Wilson vagy az EA. Ők csak az egyik leglátványosabb példája egy rendszernek, amely a részvényesek hasznát és a felsővezetők fizetését tekinti elsődleges értéknek, miközben a tényleges munkát végzők egyre kevésbé kapják meg azt az elismerést, amit megérdemelnének. Hogy ez hogyan javítható? Nyilván nem egy cikk utolsó bekezdésében fog megoldódni. De nehéz úgy olvasni a számokat, hogy ne érezze az ember: valami itt nagyon nincs rendben. 

Beszélgetnél velünk erről a hírről?

Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)