Az RTL Magyarország hosszú idő után először közölt pontos előfizetői adatokat, és a számok meglepően erősek. Kolosi Péter, a médiacég tartalomért felelős vezérigazgató-helyettese a Big Picture tévés konferencián bejelentette, hogy az RTL+ már több mint 700 ezer fizető felhasználóval rendelkezik. Ez azt jelenti, hogy ma már minden negyedik internettel rendelkező magyar háztartásban aktív az RTL saját streamingplatformja.
Kolosi szerint a lineáris tévés versenyben ugyan a TV2 előnye napi szinten még 15 ezer néző körül mozog a 18-59 éves korosztályban, de a digitális elérés ezeket a különbségeket bőven kiegyenlíti. Az RTL műsorai egyre nagyobb arányban jutnak el a közönséghez online, sokan pedig kizárólag az RTL+ felületén követik a produkciókat. A Nyerő Páros esetében például a nézők csaknem harmada már nem a tévéképernyőn, hanem streamingen nézi az epizódokat.
A mostani adat az RTL+ eddigi leglátványosabb növekedését mutatja, hiszen 2023-ban még csupán 277 ezer előfizetőt tartott nyilván az RTL Group. Az ugrás egyik fő oka, hogy a csatorna megszerezte a Bajnokok Ligája magyarországi közvetítési jogait, így a futballrajongók kizárólag ezen a felületen követhetik a mérkőzéseket. Emellett több kiemelt saját gyártású sorozat (például A Király és a Bróker Marcsi) is elsőként az RTL+-on vált elérhetővé.
A streamingpiacon ritka, hogy egy szolgáltató országos szinten is megosztja az előfizetői adatait. A nemzetközi platformok már csak régiós bevételi számokat közölnek, konkrét országos bontást nem. Az RTL anyacége, az RTL Group is jellemzően csak összesített adatokat tesz közzé, ezért a mostani magyar bejelentés különösen értékes betekintést nyújt abba, hogyan erősödik a hazai streamingpiac, és benne az RTL digitális jelenléte.