Nemcsak a használaton kívüli MiG-29-eskből kilopott alkatrészekkel nem tud elszámolni a Magyar Honvédség, mert mint kiderült, az újdörögdi bázisán tavaly ősszel a Sárkányok Kabul felett című film munkálatai során két szenzitív katonai eszköznek is nyoma veszett. A rendőrség megerősítette az eltűnést, a Tapolcai Rendőrkapitányság lopás miatt nyomoz, ám az ügy részleteit egyelőre szigorú titokként kezelik. Nem tudni, hogy pontosan mi tűnt el, sem azt, hogy mikor indult a vizsgálat, és gyanúsított sincs még.
Az eset különösen kellemetlen, mert a film szorosan együttműködésben készült a Honvédelmi Minisztériummal és a Magyar Honvédséggel, és a felek most láthatóan egymásra mutogatnak. A minisztérium nem reagált a sajtó megkereséseire, közérdekűadat-igénylésre pedig annyit közölt, hogy nem minősül adatkezelőnek az ügyben. A Honvéd Vezérkar is gyorsan visszapasszolta a kérdéseket a tárcához, mondván, a forgatással kapcsolatos feladatokat ők végezték. A minisztérium második megkeresésre sem adott választ az ügyről beszámoló Telexnek.
A produkciót vezető Lajos Tamás sem sietett a magyarázattal: a film sajtóügyeit intéző iroda előbb azt írta, hogy a producer nem kíván nyilatkozni, majd később közölték a portállal, hogy épp ő az illetékes a gyártási és finanszírozási kérdésekben - ezzel a kör bezárult.
A Sárkányok Kabul felett, korábbi nevén Operation: Sámán, a 2021-es magyar mentőakciót dolgozza fel, amikor a honvédség több mint ötszáz embert evakuált Afganisztánból a NATO-erők kivonásakor. A közel 5,8 milliárd forintos költségvetésű film jelentős részben közpénzből készült: a kormány, az NFI és az MTVA is bőkezűen támogatta a projektet. A produkció forgatásához több katonai helyszínt is használtak, köztük a kecskeméti repülőteret és az újdörögdi csapatgyakorlótér bázisát - innen tűntek el a honvédségi eszközök, amelyeket a Telex információ szerint szolgálaton kívül páncélszekrényben kellett volna őrizni. Az történtek, hasonlóan a kecskeméti katonai repülőtéren kipakolt MiG-29-esek ügyéhez, nem vetnek jó fény a Honvédségre.
