Az anime terjesztés jogköre egy nagyon fura probléma, ami többrétegnyi vörös szalag alá van eltemetve. A streaming szolgáltatók gyakorlatilag minden országhatárnál megkeverik, hogy mi hol érhető el, így alakulnak ki aztán egy olyan csodálatos helyzetek, mint nálunk. Még legnépszerűbb szériáknál is lutri, hogy elérhető-e az legálisan valahol, és tulajdonképpen a Crunchyroll és a Netflix szabja meg mit és mikor nézhetünk.
Utóbbi mondjuk jó pénzt keres ezzel, legalábbis az Anime Expo 2025-re kivitt jelentése szerint. A streaming óriás azt állította közleményében, hogy az olyan már futó és érkező szériáknak köszönhetően, mint a DanDaDan, a Sakamoto Days és a Cyberpunk: Edgerunners 2 már a nézőik több mint fele néz animéket.
Ez nagyjából összecseng a Dentsu korábbi elemzésével is, ami 8600 előfizetőt kérdezett ki 10 országból. Az ő eredményük ugyan 48 százaléknyi animefogyasztót hozott ki, de ez hibahatáron belül van. Ez a felmérés egyébként a Disney+-ra és a Prime Videora is kiterjedt, előbbinél 32 százalékra, utóbbinál 29-re jött ki az anime fogyasztók aránya. A Dentsu egyébként azt is kiszámolta, hogy a nézők 31 százalékának van legalább 1 sorozata, amit minden héten követ.
A Netflix relatíve hamar rátelepedett az anime piacra sajátgyártású és licencelt szériákkal is. Rendszeresen együtt dolgoznak stúdiókkal vagy játékadaptációk összeállításához, vagy korábbi animék élőszereplős remake-jeihez. Meglátjuk, hogy hosszútávon ez mennyire lesz jövedelmező, de egyelőre beválik nekik dolog, főleg olyan országokban, mint Magyarország, ahol az opciók limitáltak.