Kevés olyan név van a videójáték-iparban, amely akkora súllyal bír, mint Hideo Kojima. Amikor 2019-ben megjelent a Death Stranding, a világ még egy másik időszámításban élt: a pandémia, az elszigeteltség és az újratervezés korszaka még csak nem is sejtette létezését. A Kojima Productions első önálló alkotása megosztó volt, de letagadhatatlanul különleges. Most, hogy a folytatás, a Death Stranding 2 napokon belül megjelenik, Kojima egy ausztrál interjúsorozat során elárulta: ez volt élete legnehezebb projektje.
A World Stranding Tour sydney-i állomásán tartott beszélgetésen elhangzott, hogy a játék készítése során nemcsak a világ fordult ki önmagából, de maga Kojima is olyan személyes mélységeket élt át, amelyektől csak hajszál választotta el, hogy feladja az egészet. Mint mondta, a világjárvány nemcsak a szokásos munkafolyamatokat zavarta meg (például a színészekkel való élő kapcsolattartás lehetetlenné válását), de fizikailag is elszakította őt saját csapatától. Sőt, egy ponton saját betegsége is úgy hatott rá, mintha az egész világ véget ért volna.
A Death Stranding 2 fejlesztése során a stáb tagjai távolról dolgoztak, a motion capture felvételek közül sokat nem Tokióban, hanem a Sony egyik Los Angeles-i stúdiójában rögzítettek. Ez még egy Kojima-méretű produkciónál is extrém logisztikai és kreatív kihívást jelentett. És még ha a rajongók számára csak egy újabb izgalmas játék is a láthatáron, alkotója szerint ez több volt egyszerű munkánál, egyfajta küldetéssé vált. Kojima úgy fogalmazott:
"Nem éreztem munkának. Úgy éreztem, ez egy misszió. Újra össze kellett hívnom a csapatot, újra össze kellett kapcsolódnom a világgal és önmagammal is."
Visszatekintve a küzdelmes évekre, most már úgy érzi, hogy ezek a nehézségek erősebbé tették őket. "
Talán a jövőben újra megtörténik valami hasonló. De ha egyszer már túlélted, akkor már rendelkezel az erővel is."
Az, hogy a Death Stranding 2 egyáltalán elkészült, önmagában is győzelem. De ha hihetünk Kojimának akkor ez a játék több lesz, mint egy szimpla folytatás.