A játékipar hónapok óta egyetlen dátum köré szervezi az életét, és vastagon be van karikázva mindenki számára az a tervezett nap, amikor a Rockstar végre piacra dobja a GTA 6-ot. A legtöbb fejlesztő már előre kijelenti, hogy bármit megtesz azért, hogy elkerülje a világ egyik legjobban várt játékának árnyékát. Elemzők egyenesen úgy fogalmaznak, hogy szembemenni a GTA 6-tal öngyilkosság, a Helldivers 2 vezetője szerint a játék "úgy elfedi a napot, ahogy azt elképzelni sem lehet", míg egy volt Saints Row-fejlesztő odáig ment, hogy Rockstar mellett egyszerűen nem létezik valódi konkurencia.
Ehhez képest Konrad Tomaszkiewicz, a The Witcher 3 rendezője, maga a zen nyugalom. A CD Projekt RED után alapított Rebel Wolves stúdió első játéka, a The Blood of Dawnwalker jövőre érkezik, és egyáltalán nem foglalkoznak vele, hogy a GTA 6 ugyanabban az időszakban jöhet. Tomaszkiewicz a GamesRadar+ interjújában kijelentette: sem játékosként, sem fejlesztőként nem idegesíti a dolog.
Szerinte a teljes iparág természetes módon figyeli a GTA 6-ot, hiszen "GTA-ról van szó, ami egy óriási játék óriási marketinggel". De mint mondja, játékosként ő maga is izgatottan várja, és semmilyen félelemmel nem tekint a párhuzamos megjelenésre.
"Rendben van így. Majd meglátjuk.""
Ez a hozzáállás éles kontrasztban áll az indie fejlesztők reakcióival, akik idén szeptemberben pánikszerűen menekítették el a játékaikat a Hollow Knight: Silksong váratlan megjelenésétől. A Clover Pit, a Demonschool és még Bennett Foddy Baby Steps-je is gyorsan új időpontot keresett, nehogy összeütközzenek Team Cherry régóta várt visszatérésével.
Az AAA-szektorban pedig még extrémebb a helyzet: sokan már most úgy beszélnek a GTA 6-ról, mintha egy elkerülhetetlen természeti jelenség lenne, amely egyszerűen letarolja a naptárat. Ehhez képest a Rebel Wolves teljesen nyugodt, és nem is próbálják kitalálni, mikor érkezik a Rockstar következő gigaprojektje - egyszerűen teszik a dolgukat.
Hogy ez a hozzáállás bölcs optimizmus vagy vakmerő nemtörődömség, azt majd a megjelenés mutatja meg. De abban biztosak lehetünk, hogy Tomaszkiewicz továbbra is a saját tempójában halad, és nem engedi, hogy a játékipar legnagyobb árnyéka eltérítse a terveit. Az pedig már most látszik: nem sok ilyen fejlesztőt találni manapság.