A svéd Starbreeze stúdió bejelentette, hogy leállítja a Dungeons and Dragons világában játszódó, Project Baxter munkanéven futó játékának fejlesztését, és minden erőforrását a Payday-sorozatra összpontosítja. A 2023-ban leleplezett projekt eredetileg 2026-ban jelent volna meg, és a fejlesztők ígérete szerint a kooperatív játékmenetre, a hosszú távú közösségi támogatásra és a szolgáltatásalapú modellre épült volna. A döntést egy átfogó stratégiai felülvizsgálat után hozta meg a cég vezetése, amely szerint a Payday jelenti a legnagyobb növekedési potenciált.
A leállítás komoly pénzügyi következményekkel jár: a stúdió mintegy 255 millió svéd koronás, azaz közel 9 milliárd forint értékű nem pénzbeli veszteséget könyvel el. A cég közlése szerint körülbelül 44 teljes munkaidős és szerződéses alkalmazottat érint az átszervezés, részben belső átcsoportosításokkal, részben pedig iparági áthelyezésekkel. A Starbreeze ígérete szerint minden érintett dolgozót támogatni fog abban, hogy új pozíciót találjon a játékiparban.
Adolf Kristjansson vezérigazgató hangsúlyozta: a Payday nem csupán egy játék, hanem egy teljes műfaj, amelyet a stúdió hozott létre. A sorozat eddig több mint 50 millió játékost ért el világszerte, és csaknem 4 milliárd svéd korona bevételt termelt. A vezetőség célja, hogy a Payday 3 körüli nehéz indulás után megerősítse a franchise jövőjét, és a "heist" műfaj meghatározó szereplőjeként új tartalmakkal és innovációkkal tartsa fenn a játékosok érdeklődését.