Chris Roberts legutóbbi nyilatkozata nagyon pozitív volt, és ezt el is várnád valakitől, aki már 865 millió dollárt kapott a közösségétől arra, hogy befejezzen egy darab videójátékot. Az űrszimulátorok mestere 2026-ra ígérte Squadron 42-t, ami a Star Citizen egyjátékos kampánya lenne, és olyan sztárokkal erősít, mint Gary Oldman, Gillian Anderson és Mark Hamill.
Azt senki nem tudja, hogy az űr MMO mikor fogja elérni a mitikus 1.0-s verziót, de a többség már azzal is valamelyest elégedett lenne, ha már a Squadront megkaphatná. Chris Roberts nagyon bízik a jövő évi megjelenésben, de a kedves kollégái már kevésbé. A tartalmi vezető, Jared Huckaby a legutóbbi Star Citizen Live alatt például olyan apróságokat kottyintott el, mint hogy a Squadron 42 nem lesz ott az idei CitizenCon Directen.
Ezek a rendezvények a Star Citizen jövőjéről szólnak, így már eleve gyanús, hogyha a jövőre megjelenő nagy kalandod ott nem kap műsoridőt. Ez azonban csak a gyanús nyilatkozatok kezdete volt.
"A csapat beletemetkezett a melóba. Mi 2026-nál húztuk meg a határvonalat. Nem tudom, hogy sikerülni fog-e összehozni addigra, de azt igen, hogy minden tőlünk telhetőt megteszünk a cél eléréséért. Ennek részeként pedig nem fogjuk hagyni magunkat elkalandozni a CitizenConos részvétellel."
Huckaby szerint jó úton vannak, de mind sejthetitek, hogy mire is koncentráltak a rajongók a fenti nyilatkozatból. A "nem tudom, sikerülni fog-e" érthetően lett kiragadva a szövegkörnyezetből lévén én is csak akkor mondok ilyet a kollégáknak, ha valószínűleg nem fogok tudni időre teljesíteni egy cikket, de tudatni akarom velük, hogy mindent megtettem a nemes cél érdekében.
"A fiam 5 hónapos, szerintem előbb fog ő talpra állni, mint én ezzel a játékkal játszani."
A közösség bizalma teljesen szétesett a korábbi ígéretekben, de ez nem annyira meglepő, tekintettel a Star Citizen történetére.
A siránkozást Huckaby maga próbálta elfojtani a következő kommenttel:
"Azt mondtam, hogy én személyesen, nem tudom megmondani, mit hozhat a jövő, mert őszintén ez a felelősségteljes válasz abban a világban, amelyikben a videójátékok így készülnek. Nem a mi videójátékaink, hanem minden videójáték. Szóval nem, én nem TUDOM, mit hoz a jövő, és ennyit mondtam."
A tartalmi vezető hozzátette, hogy ezzel nem akarta jellemezni a projekt állapotát semmilyen szinten sem. Abszolút szó szerint érti a szavakat, amiket kimondott, mert játékokat fejleszteni nehéz, és komplikált, és senki sem tudja mi lesz a vége bárminek is. Ez nem teljesen indokolatlan kijelentés, hiszen ha valaki megnézi, hogy mi van egy-egy legendás cím mögött, akkor káoszt, drámát és kódspagettik nyomait találja. A történelem legnagyobb dobásait személyes drámák, üzleti bizonytalanságok és céges katasztrófák övezik.
Ugyanakkor itt most a Squadron 42-ről van szó, aminek meg kellett volna jelennie 2014-ben, aztán már a készhez közeli állapotában volt 2015-ben, majd 2020-ra tűzték ki a megjelenését, és 2023-ban már "minden benne volt, amit terveztek", majd 2025-re ígérték, és most 2026 a terv. Talán érthető, hogy miért fogyott el a rajongók optimizmusa.
Hírek, érdekességek, tippek, ajánlók, unboxing, hardveres videók, minden, ami 1-2 percbe belefér. Kövess minket TikTokon is!