Hirdetés

Rock Band Rivals teszt - lehet még népszerű a műanyag gitár?

|

A Rock Bandnek olyannyira bejött a visszatérés, hogy kiegészítőt is kapott a negyedik rész. De elég ez ahhoz, hogy érdekes maradjon?

Hirdetés

Mikor 2015 végén feléledt a kétezres évek két legnépszerűbb ritmusjáték-sorozata, én inkább a Guitar Hero oldalára álltam. Egyrészt azért, mert valódi újítást (egy új kontrollert, ami szerintem sokkal jobb, mint a régi volt, illetve két érdekes, innovatív játékmódot) csak ez tartalmazott, másrészt mert a Rock Band 4 nem volt kapható hivatalosan Magyarországon. Sajnos a Mad Catz már akkor problémákkal küzdött, amikor a Harmonixszal leszerződött a játék kiadására, és végül szakított is a két cég (nem volt egy békés elválás). A Rivals című kiegészítőnél már a PDP felelt a perifériák gyártásáért és a disztribúcióért, így ez Európába is elért, a késésnek pedig csak örülhetünk. Megjelenése óta sokat bővült és javult a játék, a kiegészítő pedig pár (tényleg nem sok) dal mellett új játékmódokat is kínál.

Így kezdődött

Mivel a Rock Band 4-et anno az imént említett okokból nem teszteltük, röviden ejtenék pár szót róla, mégiscsak úgy illik. Az alapokat tekintve nincs nagy változás, a perifériák ugyanazon az elven működnek (tehát maradtak a gombkiosztások, ellentétben a rivális szériával), mint az előző epizódokban, de a játék nem támogatja a szintetizátort. A játékmenet nagy újítása az improvizációs részek - amelyek lehetnek irányítottak vagy szabadak - továbbfejlesztése. Míg korábban ezeken a szakaszokon bármit ütöttünk, az kilógott a dallamból, most a dob tökéletesen illeszkedik, és már a gitárosok is improvizálhatnak a szóló részeknél. Ráadásul ha azt akarjuk, hogy a játék az imprós szakaszok alatt is fogja a kezünket, véletlenszerűen kaphatunk néhány hangjegyet -  színes gombok (angolul note-ok), amelyek jelölik, mit kell ütni vagy lefogni - útmutatásul. Az alapjáték legnagyobb problémája, hogy silány a dalkínálat, még a népszerűbb előadóktól is a kevésbé ismert számokat sikerült kiválogatni. Legalább DLC-k folyamatosan jönnek (sőt, a korábbi részekhez megjelent több ezer szám is importálható), és ugyan extra pénzbe kerülnek, de ez is valami.

Karrierem története

A megjelenés óta sokat fejlődött a játék, bekerültek hiányzó dolgok, viszont egyes funkciókat a Harmonix már nem tudott ingyen adni. A Rivals kiegészítő közel 10 ezer forintba kerül, ezért cserébe pedig nemcsak 13 számot kapunk, hanem például egy új játékmódot is. A Rockudrama egy új sztorimód (a meglévő Tour, avagy turné mellé), amelynek átvezetőiben valódi színészek beszélnek a zenekarunkról. Olyan, mint egy dokumentumfilm, csak amikor nem a biológiatanár vagy az ex-osztálytárs mesél, mi játszunk. Fura humora van a Harmonixnak, nem mondom, hogy minden poén ült nekem, de azért amikor az elején leljátszottam egy Foo Fighters számot, majd a koncert egyetlen résztvevője kurjongatott lelkesen, felnevettem. Egyébként ami a tényleges játékot illeti, egy koncerten három dalt játszunk, és néha fogadhatunk, hogy hány csillagot érünk el a koncert során, ezzel extra pontokat szerezhetünk, vagy módosítókat aktiválhatunk.

Erősödött az online szegmens is, például a címadó Rivals móddal. Ennek lényege, hogy tízfős bandákba tömörülhetünk, és minden pontszám, amit a játékban elérünk, hozzáadódik a banda pontjaihoz. Heti kihívásokkal még többet szerezhetünk, így törekedve arra, hogy mi álljunk a dobogó első helyére. Az év elején megjött végre a szimultán online játék lehetősége is, ami az egyik legrégebben követelt funkció volt.

Mint említettem, a Mad Catzet a PDP váltotta, ami nem csak a forgalmazás, de a perifériagyártás feladatát is átvállalta. A dob nagyrészt olyan, mint korábban, a mikrofon esetében is csak a külsőben van apró eltérés, viszont a gitár egészen más. Míg a Guitar Hero Live gitárját úgy csinálták meg, hogy ne legyen egyszerű kiszedni a nyakat a testből, a Rock Band Rivals gitárja összecsukható, mely könnyen hordozhatóvá teszi. Egy partijáték esetében ez fontos. A pengetője hangtalan, úgyhogy a társainkat nem billentjük ki a ritmusból a kattogtatással, és éjszakai menetek során sem jön át a család a másik szobából, hogy ugyan már.

A Rock Band 4 sokat fejlődött, és még sokat is fog. Nem érzem úgy, hogy minden fillérjét megéri a Rivals DLC, de aki a jövőben is szeretne dalokon kívül mást is kapni, kénytelen lesz megvenni. Az elégedettség mértéke nagyban függ attól, ki hogyan játszik - a hardcore játékosok járnak jobban, az alkalmiaknak viszont nem éri meg.

Rock Band Rivals
Hardcore plasztikzenészeknek kötelező, a többieknek nem annyira.
Ami tetszett
  • szórakoztató a Rockudrama mód
  • az összecsukható gitár egy csoda
  • hiányzott az online játék
Ami nem tetszett
  • az alkalmi játékosoknak nem ad sokat
  • megint harmatos a számválaszték
  • a dob néha kihagy
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)