Julien Eveillé, a volt Arkane-fejlesztő, nem számított világraszóló sikerre a Threshold című pszichológiai horrorjával - de arra sem, hogy több mint tízezer játékos egyszerűen nem fogja elindítani a már megvásárolt játékát. A Steam statisztikái szerint ez nem is olyan meglepő: egyre gyakoribb jelenség, hogy a játékosok csak gyűjtik a címeket, de hozzájuk sem nyúlnak. Eveillé viszont nem hagyta annyiban, és a közösségi oldalain megszólította ezt a csendes tömeget: "Köszi a támogatást, de játssz is vele, kérlek!"
There's still around 10.000 people who bought this game and haven't started it yet. I appreciate the support but also: Do play it!
— Julien Eveillé (@PATALOON) July 30, 2025
There's something you have never seen in a game before and a difficulty system based on the country you pick at start. 🫰 pic.twitter.com/u4F6WpypLN
A tavaly novemberben megjelent Threshold különleges darab - nemcsak a hangulata vagy megosztó fináléja miatt, hanem mert dinamikusan változó nehézségi szintet kínál attól függően, melyik országból indítod el. Bár Eveillé nem vegán, ez a mechanika a húsfogyasztásra és az állatgyilkosságok számára épül: minél több állatot vágnak le naponta hazádban, annál több "lény" jelenik meg a játék végén. Egy indiai játékos tehát teljesen más végjátékot élhet át, mint egy amerikai vagy kínai - nemcsak hangulatban, hanem konkrét játékmenetben is.
A hegyek között játszódó történetben egy egyszerű vasúti munkást alakítunk, akinek mindössze egy síp a munkaeszköze - és egyre képtelenebb helyzetekbe sodródik. A kritikusok szerint a játék rövid, de ütős: "zavarba ejtően gondolatébresztő", írta róla egy teszt, mások a tavalyi év egyik legkísértetiesebb élményének tartják.
Eveillé később egy interjúban elismerte, hogy nem meglepő, mennyien parkoltatják a játékot anélkül, hogy belevágnának - ő maga sem játszott még rengeteg saját steames címével. De azt is tudja, hogy az ilyen kis indie játékoknak nagyon rövid idő áll rendelkezésükre a figyelem felkeltésére, és ha ez az ablak bezárul, hiába a díjak, a jó kritikák, a közösség továbbáll.
Ennek ellenére örül, hogy néhány játékos ráérzett a titkos mechanizmusra anélkül, hogy hivatalosan is elárulta volna. "Nem volt túl okos marketingdöntés titokban tartani, de nem is érdekelt. Nem gondoltam, hogy ekkora sikere lesz a Thresholdnak" - vallotta be. A kérdés már csak az: ha te is megvetted, mi tart vissza attól, hogy elindítsd?
Videótesztek, magyarázók, érdekességek, beszélgetések, livestreamek, végigjátszások, magyar feliratos előzetesek.