Hirdetés

Most tényleg könyörögni kell, hogy elindítsátok a játékokat, amiket megvesztek?

|

A Threshold esete is rámutat arra a jelenségre, hogy sokan csak megvásárolják a játékokat, de játszani már nem szoktak velük.

Hirdetés

Julien Eveillé, a volt Arkane-fejlesztő, nem számított világraszóló sikerre a Threshold című pszichológiai horrorjával - de arra sem, hogy több mint tízezer játékos egyszerűen nem fogja elindítani a már megvásárolt játékát. A Steam statisztikái szerint ez nem is olyan meglepő: egyre gyakoribb jelenség, hogy a játékosok csak gyűjtik a címeket, de hozzájuk sem nyúlnak. Eveillé viszont nem hagyta annyiban, és a közösségi oldalain megszólította ezt a csendes tömeget: "Köszi a támogatást, de játssz is vele, kérlek!"

A tavaly novemberben megjelent Threshold különleges darab - nemcsak a hangulata vagy megosztó fináléja miatt, hanem mert dinamikusan változó nehézségi szintet kínál attól függően, melyik országból indítod el. Bár Eveillé nem vegán, ez a mechanika a húsfogyasztásra és az állatgyilkosságok számára épül: minél több állatot vágnak le naponta hazádban, annál több "lény" jelenik meg a játék végén. Egy indiai játékos tehát teljesen más végjátékot élhet át, mint egy amerikai vagy kínai - nemcsak hangulatban, hanem konkrét játékmenetben is.

Hirdetés

A hegyek között játszódó történetben egy egyszerű vasúti munkást alakítunk, akinek mindössze egy síp a munkaeszköze - és egyre képtelenebb helyzetekbe sodródik. A kritikusok szerint a játék rövid, de ütős: "zavarba ejtően gondolatébresztő", írta róla egy teszt, mások a tavalyi év egyik legkísértetiesebb élményének tartják.

Eveillé később egy interjúban elismerte, hogy nem meglepő, mennyien parkoltatják a játékot anélkül, hogy belevágnának - ő maga sem játszott még rengeteg saját steames címével. De azt is tudja, hogy az ilyen kis indie játékoknak nagyon rövid idő áll rendelkezésükre a figyelem felkeltésére, és ha ez az ablak bezárul, hiába a díjak, a jó kritikák, a közösség továbbáll.

Ennek ellenére örül, hogy néhány játékos ráérzett a titkos mechanizmusra anélkül, hogy hivatalosan is elárulta volna. "Nem volt túl okos marketingdöntés titokban tartani, de nem is érdekelt. Nem gondoltam, hogy ekkora sikere lesz a Thresholdnak" - vallotta be. A kérdés már csak az: ha te is megvetted, mi tart vissza attól, hogy elindítsd?

A GS YouTube csatornája csak rád vár!

Videótesztek, magyarázók, érdekességek, beszélgetések, livestreamek, végigjátszások, magyar feliratos előzetesek.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)