Hirdetés

Az év legnagyobb bukásának fejlesztői nyílt levélben követelnek változást a stúdiónál

|

A Build a Rocket Boy fejlesztői nyílt levélben szólítják fel a stúdió vezetését, hogy szedjék össze magukat.

Hirdetés

Több mint 90 fejlesztő írt alá egy nyílt levelet, amelyben keményen bírálják a MindsEye stúdióját, miután a produkció "az évtized egyik legrosszabb rajtját" produkálta. A fejlesztők szerint a kudarc oka egyértelműen a cégvezetés hibás döntéseiben keresendő.

A levél szerint a Build A Rocket Boynál 250-300 dolgozó veszítette el az állását a játék tragikus rajtja miatt, de még a leépítések lebonyolítását sem sikerült normálisan menedzselni. A munkavállalók szerint "téves információk" miatt tucatnyi embert jogtalanul bocsátottak el, miközben a vezetőség semmilyen felelősséget nem vállalt a történtekért.

Hirdetés

A nyílt levelet a brit IWGB Game Workers szakszervezeten keresztül hozták nyilvánosságra, és közvetlenül szólítják meg benne a stúdió alapítóját, Leslie Benzies-t és társigazgatóját, Mark Gerhardot. A dolgozók nyilvános bocsánatkérést, megfelelő kártérítést és átláthatóbb elbocsátási eljárásokat követelnek, különösen mivel újabb leépítésekre számítanak.

"Évek óta elvárjátok, hogy minden szeszélyetekhez alkalmazkodjunk, miközben azokat, akik nem értenek egyet, elhallgattatjátok vagy eltávolítjátok. (...) Ezek az elbocsátások azért történtek, mert ismételten figyelmen kívül hagytátok a munkatársak tapasztalatát, és ennek eredménye lett az évtized egyik legnagyobb bukása."

A levélben olyan komoly problémákat érintenek, mint a hirtelen, indoklás nélküli munkarendi változások, a "káosz és bizonytalanság" a leépítések idején, valamint a négy hónapnyi kötelező túlóra a megjelenés előtt, amiért sokan a mai napig nem kapták meg a teljes juttatásukat.

A dolgozók végül nyilvános bocsánatkérést, méltányos kompenzációt, valamint független külső felügyeletet követelnek a jövőbeli elbocsátásokhoz, hogy "megakadályozzák a tisztességtelen bánásmódot."

"A Build A Rocket Boy az elmúlt 12 hónapban megdöbbentően rosszul bánt a dolgozóival (...) Ezek az emberek éveket adtak az életükből a cégnek, cserébe pedig megaláztatást, kizsákmányolást és manipulációt kaptak. Most végre összefogtak, hogy kiálljanak az igazságukért."

- nyilatkozta az IGN-nek Spring McparlinJones, az IWGB Game Workers elnöke.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)