A Mediaworks, az Origo mögött álló médiakonglomerátum nemrég a megvette a gamer.hu-t, amely korábban egy önálló, fiatalokra építő tech- és játékosoldal volt. Az akció nem csupán üzleti manőver - ahogy arra a HVG cikke rávilágít -, hanem arról árulkodik, hogy a felmérések szerint a fiatalok körében rosszul álló kormány az e-sportos kalandok után máshogyan próbál a közelükbe férkőzni, ezúttal a még szélesebb réteget felölelő videójátékos közösséget vette célba a médiáján keresztül. A most már a gamer.origo.hu oldalon elérhető portál több tízezres közösséggel rendelkezik: csak az Instagramon 25 ezer követője van, amely organikusan épült fel az évek során olyan népszerű játékokra felfűzött tartalmak révén, mint a Fortnite vagy a Call of Duty.
A HVG megjegyzi, hogy a gamer.hu ezt megelőzően is közel állt a kormány holdudvarához, ugyanis az impresszumában néhány hónapja még ott szerepelt az a Headway Consulting Kft., amelynek a
tulajdonos-ügyvezetője Hajós Andrea, aki Vaszily Miklósnak, a TV2 elnök-vezérigazgatójának a tanácsadója. A kormánykritikus lap párhuzamot von a propeller.hu megszerzésével, amelynek a tulajdonosváltásakor szintél felbukkant Hajós neve, és amely inkább az üzenetekkel elérhető, és a narratívát potenciálisan továbbterjesztő közössége miatt lehetett vonzó, semmint a bevételei miatt.
Korábban láttunk már hasonló manővereket: médiumok felvásárlását, sajtótermékek átstrukturálását és célcsoport-váltást, amelyeknek célja a véleményformálás szűkítése és az ideológiai befolyás kiterjesztése. Mindazonáltal most a Mediaworks vékony jégre tévedt, mivel a gamereké az egyik, ha nem a legkritikusabb, a propagandisztikus tartalmakat könnyedén kiszúró közönség. Ebből következően hamar ki fog bukni, ha nem az a szándéka a tulajdonosnak, hogy megőrizze a szerkesztőség függetlenségét és integritását, hanem apró irányváltásokkal, a narratívák finom alakításával csatasorba kívánja állítani a portált, aminek a szerepét felértékeli, hogy a Google és a Meta is becsukta az ajtót a politikai hirdetések előtt.
Hírek, érdekességek, tippek, ajánlók, unboxing, hardveres videók, minden, ami 1-2 percbe belefér. Kövess minket TikTokon is!