A FromSoftware az elmúlt másfél évtizedben olyan pályát járt be, amire kevés stúdió lehet büszke: a Demon's Souls óta szinte minden címe korszakalkotó mérföldkőként került be a videójátékok almanachjába. Közülük is kiemelkedik az Elden Ring a stúdió eddigi csúcsteljesítményeként, amely nemcsak a kritikusok elismerését vívta ki, de eladási rekordokat döntve milliókkal szerettette meg a soulslike műfajt.
Innen nézve az május 30-án élesedő Elden Ring Nightreign elkerülhetetlenül nagy nyomással szembesült. A kritikusok már meg is hozták ítéletüket, és bár kudarcról szó sincs, a lelkesedés egyértelműen visszafogottabb: ez a FromSoft leggyengébben értékelt játéka a 2018-as VR-játék, a Déraciné óta.
A Nightreign Metacritic-értékelése jelenleg 79 (PC), 78 (PS5), illetve 87 (XSX), míg az OpenCriticen 80-ra jött ki az összesített átlag. Ez ugyan abszolút korrekt, de az eredeti Elden Ring 94-es (PC), 96-os (PS5 és XSX), illetve 95-ös (OpenCritic), valamint a Shadow of the Erdtree kiegészítő 95-ös (PC), 92-es (PS5) és 94-es (XSX és OpenCritic) pontszámaihoz képest visszalépésnek tűnik, főleg egy olyan stúdiótól, amely eddig a kiválóság szinonimája volt.
A kritikusok zöme elismeri, hogy a Nightreign kooperatív játékmenete működőképes és időnként kifejezetten szórakoztató, de több ponton is kifogásolják az irányváltást. A legfőbb panasz arra vonatkozik, hogy viszonylag alacsony az újrajátszhatóság, a tartalom egy szűkebb közösségre fókuszál, valamint a játékdizájn egy elemei sokak szerint "megtörik a FromSoftware-féle varázslatot". A klasszikus egyjátékos, felfedezésre és fokozatos fejlődésre épülő soulslike-formulát ezúttal egy teljesen más szemlélet váltotta fel - és ez nem mindenkinek jön be. Csirke sem volt maradéktalanul elégedett a spin-offal, de a tesztjéből kiderül, hogy a pozitív élmények és tapasztalatok összességében felülírják a hiányosságokat és egyes kellemetlenségeket.
Mindez azonban nem feltétlenül végleges ítélet. A Nightreign alapvetően egy többjátékos cím, és mint ilyen, idővel sokat fejlődhet. A fejlesztők már most reagáltak néhány korai kritikára - például hozzáadták a kétfős játék lehetőségét -, és a jövőbeli frissítések új főellenségeket, osztályokat és funkciókat ígérnek. A kérdés csak az, hogy a kezdeti fogadtatás milyen irányba tereli majd a projektet, és hogy a rajongók mennyire lesznek vevők a változásra.