A Ubisoft már nagyon régóta csak a saját eszközeire támaszkodik a fejlesztéseihez. Az Assassin's Creed Valhalla, Mirage és Shadows például az Anvilben készültek, míg az XDefiant és a Star Wars: Outlaws a Snowdrop gyermekei voltak. Yves Guillemot nagyon szereti családban tartani a bizniszt, ezért aztán külsős motorokat sem kölcsönöztek senkitől, mostanáig.
Az Insider Gaming Tom Hendersonja már tudni véli, hogy a stúdió következő nagy projektje, az új Ghost Recon játék, már Unreal Engine 5-ben fog készülni. Forrásokat ugyan nem jelölt meg, de a magabiztossága tagadhatatlan a témában. Elmondása szerint több LinkedIn profil is az UE5-tel való ismerkedésről beszélt, de hivatalos választ még nem kapott ezzel kapcsolatban.
"A játék az Unreal Engine-re megy. A Ghost Recon egyébként is egy Unreal Engine játék volt régebben, de azt kidobták az Anvil és a Snowdrop érkezésekor. Nem tudom, hogy miért döntöttek most így. Vissza akarnák hozni a régi idők játékélményét? Ki tudja, de igen, úgy tűnik, hogy UE-re váltanak, ami meglehetősen érdekes."
Az új Ghost Reconnal kapcsolatban egyébként is az a terve a Ubisoftnak, hogy visszatérjenek vele a régmúlt struktúrájához: a TPS akciózás helyett ez újra egy taktikai FPS móka lesz. Meglátjuk, hogy ebben mennyire fog segíteni az Unreal Engine, de hosszútávú következtetéseket nem érdemes levonni ezek alapján. A Splinter Cell remake még mindig a Snowdropban készül, így egy darabig a Ubisoft még biztosan nem hagyja majd hátra saját motorjait.
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.