A Rockstar Games ikonikus játéksorozatának új része, a Grand Theft Auto VI, közel 13 évvel a GTA V megjelenése után lát napvilágot. A hosszú várakozás részben annak tudható be, hogy a stúdió a Red Dead Redemption 2-re összpontosította erőforrásait, majd hatalmas belső átalakuláson ment keresztül, miután Dan Houser, a cég társalapítója, váratlanul elhagyta a vállalatot. Egy friss riport szerint Houser távozásában komoly szerepet játszottak a GTA VI kreatív irányvonalának kialakítása körüli nehézségek.
A Favilys beszámolója - melyet az Insider Gaming fordított le - azt állítja, hogy a GTA VI kampányához három különböző koncepció is készült, mire a kiadó Take-Two elfogadta a végleges tervet. Az első változat három új főszereplőre épült volna, hasonlóan a GTA V-höz, és egy nyomozás központú történetet mesélt volna el. Ezt követően egy olyan verzió készült, amelyben egy rendőr és egy drogcsempész volt a két főhős. Ennek fejlesztése 18 hónapig zajlott, de 2019-ben végül elkaszálták a projektet, amely után Dan Houser úgy döntött, távozik a cégtől. Jelenleg egy új médiavállalat élén dolgozik, képregényeken, rádiódrámákon és vélhetően egy jövőbeli videójátékon is.
Ha a riportban leírt idővonal pontos, akkor a most ismert változat fejlesztése 2019 második felében kezdődött, így a 2026 májusára tervezett megjelenéssel hét éves fejlesztési időszakot zár le. Bár a Rockstar az elmúlt években elvesztette több kulcsfontosságú vezetőjét, sokan továbbra is bizakodók - a Grand Theft Auto név eddig garanciát jelentett a minőségre.
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.