Ugyan alapvetően a PC-s tábor azon szűkös körét erősítem, amelyiknek nincs zsigeri hányingere az Epic Games Store-tól, azt még én is el tudom ismerni, hogy Tim Sweeney nem segíti üzletének helyzetét. A cég feje kicsit túl gyorsan ugrik bele nagyobb csatákba is azért, hogy a saját igazát érvényesíthesse, ezúttal pedig a generatív algoritmusok kapcsán sikerült meglehetősen érces állást foglalnia.
"A Steamnek és minden digitális üzletnek dobnia kellene már az "AI-jal készült" címkét. Már semmit nem számít ez"
- posztolta a szóhalmazt Matt Workman. Az úrnak olyan mélyreható gondolatai szoktak lenni, minthogy a CAD-del 3D-s modelleket építeni sem emberi munka, és hogy a ceruzával vagy agyaggal művészkedni is csak "nagyjából" számít kézi alkotásnak.
A fenti posztja is hamar az érdektelenség enyészetévé vált volna, ha nem ugrik be a buliba Tim Sweeney, és magyarázza el teljes sikerrel, hogy miért is választja a PC-s tábor jelentős része még mindig a Steamet.
"Egyetértek. Az AI megjelölés igazából csak művészeti kiállításokon vagy digitális licencelési piacokon fontos, ahol a vásárlónak tisztában kell lenniük a tulajdonjogi szituációval. Játékboltokban semmi értelme, ahol az AI használat közel minden jövőbeli produkció része lesz."
Kezdjük ott, hogy ezek szerint Tim Sweeney alacsonyabb rangú művészeti termékként gondol a videójátékokra, mint a szobrokra vagy festményekre. Remek hozzáállás ez egy játékplatform üzemeltetőjének részéről, de egyébként hangosan árulkodik Sweeney technológiai szenzibilitásairól is. A cégvezető valószínűleg minden nap használ generatív eszközöket a munkája során, így számára csak természetes feltételezés, hogy mindenki más is így tesz. A kivetítésből származó általánosítással eleve gondok vannak, de ráadásul még csak nem is konzisztens Sweeney hozzáállása, lévén ő sincs feltétlenül rendben azzal, hogy az AI programok lopott adatokból táplálkoznak.
Mindezekkel persze lehetne is vitatkozni, de a fő probléma itt az alapvető ötlettel van: mit nyerne azzal bármelyik fogyasztó is, ha eltűnne az a 3 sor a Steam termékek aloldalairól? Igazából semmit, mert akit nem zavar az AI, az úgyis továbbgörget, akit pedig igen, az egy informált döntést hozhat a vásárlásai kapcsán. Az egyetlen tagja ennek az egyenletnek, ami hasznot húzhatna a felhívás törléséből az a kiadó. A cégeket megkímélheti az online felháborodástól az, ha nem látja senki, hogy AI használatra kényszerítették a dolgozóikat. Szerencsénkre a Steamet ez érdekli a legkevésbé, és bár nem érdemes egyetlen platformot sem piedesztálra emelni, nem nehéz látni, hogy miért tartanak ki a Valve mellett a vásárlók.
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.