Hirdetés

Az Electronic Arts kötelezi a dolgozóit a mesterséges intelligencia használatára

|

A karakteralkotástól, a kódoláson át a céges kommunikációig mindenhez kell egy kis AI-t használnia a dolgozóknak.

Hirdetés

Az Electronic Arts menedzsmentje minden üzletágának kötelezővé tette a mesterséges intelligencia használatát A Business Insider több, névtelenséget kérő EA-alkalmazottal beszélt, akik szerint a vállalat mostanra arra ösztönzi vagy kényszeríti dolgozóit, hogy a napi munkájuk szinte minden részébe beépítsék az AI-t, legyen szó kódolásról, koncepciótervezésről vagy akár belső kommunikációról.

A dolgozók beszámolói alapján az EA saját fejlesztésű chatbotját, a ReefGPT-t is beépítette a munkafolyamatokba, és az alkalmazottaktól azt kérik, hogy egyfajta  "gondolkodó partnerként" használják. A Business Insider birtokába került belső dokumentumok szerint a munkavállalóknak AI-tréningeken is részt kell venniük, és egyes esetekben érzékeny beszélgetéseket is a chatbot segítségével kell lefolytatniuk.

Hirdetés

A fejlesztői részlegen az AI-t kódrészletek generálására használják, de a források szerint az így kapott kód "gyakran hibás, és jelentős utómunkát igényel". A kreatívabb területeken, például karakter- és pályatervezésnél a mesterséges intelligenciát inkább "tanítják" a szakemberek, miközben sokan attól tartanak, hogy ezzel saját munkájuk automatizálását készítik elő, ahogy arra egyébként láttunk már korábban példát.

Az EA hivatalosan is elismerte, hogy a mesterséges intelligencia központi szerepet kap a jövőben, az amerikai tőzsdefelügyelethez benyújtott éves jelentésében a cég így fogalmazott:

"A mesterséges intelligencia használata társadalmi és etikai kérdéseket vethet fel, amelyek, ha nem megfelelően kezeljük őket jogi és reputációs kockázatokat okozhatnak, és csökkenthetik a fogyasztók bizalmát vállalatunk és márkáink iránt."

Ennek ellenére az EA a közelmúltban partnerséget kötött a Stability AI-jal, hogy a gépi tanulás segítségével "játékon belüli vizuális elemeket és koncepciókat" készítsenek.  Az iparági adatok azt mutatják, hogy az elmúlt két évben 800%-kal nőtt az AI-val generált játéktartalmak száma, miközben a fejlesztők egyre hangosabban tiltakoznak az ellen, hogy az algoritmusok felváltsák az emberi kreativitást.

Bár az EA szerint az AI a hatékonyságot és az innovációt szolgálja, sok dolgozó úgy érzi, a cél valójában a költségcsökkentés és a létszámleépítés előkészítése.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)