Noha a God of War franchise idén márciusban már betöltötte a 20-at, a Sony és a Santa Monica Studio meglehetősen visszafogottan ünnepelnek. Hivatalosan továbbra sincs új játék a láthatáron, de még csak egy, az aktuális trendekbe illeszkedő remake-et, vagy annál lényegesen olcsóbban megvalósítható remastert sem jelentettek be. Egyedül annak örülhetnek a rajongók, hogy az Amazonnál sínre került a tévésorozat.
Éppen kaphatott nagyobb figyelmet a közelmúltban egy pletyka, mely szerint a fejlesztőcsapat a God of War Ragnarök folytatása előtt leszállít egy előzményként szolgáló, a görög mitológiához visszatérő spin-offot, amely állítólag nem Kratost, hanem Deimost - a 2010-es Ghost of Sparta óta parkolópályán lévő testvérét - állítja a középpontba egy 2.5D-s, Metroidvania-stílusú játék formájában. A remélt bejelentés azonban elmaradt, hiába vártuk, nem bukkant fel a játék sem a legutóbbi State of Playen, sem a Summer Game Festen.
Mi több, a legújabb, iparági bennfentesektől származó információk alapján jóval távolabbi a megjelenés, mint eddig hittük: Jeff Grubb a Last of the Nintendogs podcastben azt állította, a premiert belső döntés alapján 2026-ra halasztották. A késés okait illetően a legnépszerűbb teória az, hogy a projekt eredetileg nem tartalmazott szinkronhangokat, ám időközben a Santa Monica Studio mégis a teljes szinkronizálás mellett döntött. Ez nemcsak színészek leszerződtetését, de hosszú hónapokat igénylő hangfelvételeket is jelent - így a csúszás logikus, ha valóban újragondolták a játék kiterjedését.
Hogy ezekből az állításokból mi igaz, hivatalos megerősítés vagy cáfolat híján nem tudjuk, az ellenben tény, hogy ha valóban ez a játék is jövőre csúszik, akkor az év hátralévő részében már csak a Death Stranding 2: On the Beach, a Ghost of Yōtei és a Lost Soul Aside várható a PlayStation csapatától, mint nagyobb volumenű cím, a Marathon ugyanis kikerült a képből.