A Dragon Ball franchise az elmúlt néhány évben a reneszánszát éli: kaptunk új mangát, sorozatokat, filmeket és játékokat is bőséggel. Sajnos a csillagharcosok csatáit beárnyékolta az alkotó halálának híre, de Akira Toriyama még távozása előtt itt hagyott nekünk egy cuki kis mesét. A Dragon Ball Daima megfogta a kánonon kívül született GT széria ötletét, és egy ténylegesen aranyos, és mókás kis kalandot rittyentett belőle.
A relatíve rövid természete miatt kevés alapanyag volt az egy teljesértékű játékadaptációhoz, de egy DLC-nek tökéletes táptalajt adott. A Bandai Namco előrángatta a Dragon Ball Z Kakarotot és azt töltötte fel a Daima újdonságaival. Mi persze sosem bánjuk, ha okot kapunk a kedvenc harcosaink meglátogatására.
Golyókat kergetve
A Dragon Ball: Daima alaptörténete nem túl bonyolult: a Demon Realm új királya fenyegetést lát Gokuban és haverjaiban, ezért eljön a Földre, hogy annak Dragon Balljait felhasználva gyerekekké változtassa őket, és elrabolja Dendét. Kakarotot és társaságát persze nem úgy nevelték, hogy ennyiben hagyja a dolgokat, így azonnal a démonkirály után mennek, és elkezdik keresni az uralkodó birodalmának gömbjeit. A srácok azt remélik, hogy azok felhasználásával visszaállíthatják a testüket, és megmenthetik Dendét.
A sztori rém egyszerű, de kiváló teret ad pár nagyon mókás új karakter bemutatásához és pár nagyon menő csata lejátszásához. Egy vaskos kis kiegészítőnek is tökéletes alapanyag lenne ez, de valamiért a Bandai Namco egy nagyon fura megoldást választott a Daima adaptációjához. A kiadó ugyanis két darabban fogja feltálalni a mesét, a sztori első fele pedig nem túl vaskos. Kapunk ugyan egy nagyobbacska nyílt területet, de maga a történet három óra alatt lezongorázható. Aki nézte az animét, azok kedvéért eláruljuk, hogy úgy a 8. epizód környékén ér véget a Part 1, de még annak a 8 epizódnak is kihagyta a Bandai rengeteg mókás pillanatát.
Az anime epizódjainak eseményeit nagyrészt a nyílt világ felfedezésének lehetősége vette át. A démonvilág első szintjét relatíve korlátlanul járhatjuk be, és itt több mellékküldetés, spéci kihívás, és gyűjthető apróság vár ránk. Aki el akar merülni a Dragon Ball világában, az ezt megteheti, és egy darabig el is fogja őt szórakoztatni az új tartalom. Ha a 100 százalékos végigjátszást hajtanánk, akkor azért 7-8 órát bőven el tudnánk ütni az új régióban, pláne a főküldetések lezavarása után: a stáblistát követően ugyanis rengeteg extra válik elérhetővé. A kérdés itt nagyrészt az, hogy megéri-e levadászni mindent.
Kisemberek nagy meséje
A válasz az, hogy rajongóknak talán. A Daima DLC kínál pár új ellenfelet (sajnos nem eleget), és új csapattársaink is új eszközöket adnak kezeinkbe. Ha meguntad a Kakarot alapjátékának harcrendszerét, akkor a Daima sem fog téged feltüzelni, de van azért pár húzósabb viadal, ami kemény kihívást nyújthat. A bossharcok során tényleg érződik, hogy egy kölyök Gokut irányítunk, aki még nagyon messze van attól, hogy Super Saiyan God Super Saiyanben gyalulja le az univerzum leghatalmasabb rosszarcait. A magasabb nehézségi szinteken mindent be kell vetnünk, a nálunk lévő tárgyaktól, a barátaink képességein át a különböző különleges csapásainkig és formáinkig. Ha valamit rosszul időzítünk annak kegyetlen ára lesz, pláne az olyan csatákban, ahol egész hordák ugranak a nyakunkba.
A Horde Battle csaták kifejezetten szórakoztatóak voltak: itt katonák támadnak ránk hullámokban és adott mennyiséget kell legyalulnunk belőlük, mielőtt tovább léphetünk. Ez kifejezetten izzasztóvá tud válni, és nagyon idegesítővé, amikor az utolsó egységek vernek el bennünket, és kezdhetjük elölről az egészet. Részben frusztráló, részben látványos, de mindenképpen emlékezetes pillanatai voltak ezek a DLC-nek, melyek tökéletesen összehúzták a Daima DLC harci elemeit.
Az egész Demon Realm tartogatott pár kellemes meglepetést, és olyan mellékes tartalmakat, melyeket egy élmény volt felfedezni. Ezért is volt olyan keserű a befejezés: ha a Bandai egybecsomagolta volna mindkét epizódot, és kezünkbe nyomtak volna egy 20 órás, vaskos kiegészítőt, akkor most sokkal lelkesebben zárnám ezt a cikket. Így viszont, hogy kaptunk egy új régiót és 3 óra sztorit, csak azt tudom kinyögni, hogy egynek jó volt. Aki vissza akar ugrani a Kakarot játékmenetébe, annak ennél jobb alkalma nem lesz erre, de akit az alapjáték sem csigázott fel, azt ez sem fogja megnyerni magának. A folytatás valamikor 2026. tavaszán érkezhet, és nagyon reméljük, hogy a Part 2 majd kárpótolni fog minket a szegényes nyitásért.