Hirdetés

Command & Conquer: Kane's Wrath teszt

|

Kane, a Brotherhood of NOD „prófétája” pusztító karrierjének három különböző időszakát ismerhetjük meg a C&C3 kiegészítőjében.

Hirdetés

A média világában Hitman után Kane (alias Joe Kucan) minden idők egyik leghíresebb kopasz „bad ass" karaktere - nem véletlen, hogy a www.doubleviking.com című honlapon a harmadik helyen szerepelt (közvetlenül Hitman és Yul Brunner után.) Nem csoda tehát, hogy az Electronic Arts ismét főszerepet kínált neki a Command & Conquer 3 kiegészítőjében. A Kane's Wrath-ban a próféta felemelkedését és karrierjének megszilárdulását egyengethetjük.

Bad boys only
Akinek a C&C fanok közül a pizsamájára és a téli mamuszkájára „I Love GDI!" felirat van tetoválva, az jobb, ha be sem tölti a Kane's Wrath kiegészítőt, ugyanis ezúttal csak és kizárólag a NOD hatalmának megszilárdításán fogunk ügyködni a delejes tekintetű Kane szerepében, tehát GDI és scrin hadjárat ezúttal elmaradtak. A NOD oldalán összesen 13 misszióban, három különböző idősíkban kell az örök életű Kane-t segítenünk. Az első időszak közvetlenül a Tiberian Sun: Firestorm eseményei után játszódik és egy Brother Marcian nevű NOD vezér törekvéseit kell letörnünk. Marciant ugyanis megfertőzték a GDI rágalmai Kane állítólagos halálával kapcsolatban, ezért saját kezébe akarja venni a NOD irányítását, Kane-t pedig kóklernek tekinti. Persze ezt a sértést nem hagyhatjuk annyiban...

Command & Conquer 3: Kane's Wrath - 16. kp Command & Conquer 3: Kane's Wrath - 17. kp

Alexa szőke nő, de nem ostoba...
A következő időszak már párhuzamosan a C&C 3 eseményeivel párhuzamosan játszódik és Kane mellett egy újabb irányítóval, Alexa Kováccsal is megismerkedhetünk. A magyaros nevű hölgyet nem más, mint Natasha Henstridge alakítja és a Species-ből ismert színésznő teljes „mellbedobással" igyekszik szerepének megfelelni. Iróniát félretéve Natasha egyik legnagyobb érdeme ezúttal tényleg formás keblei, amelyek a NOD-os egyenruhájából kandikálnak ki, viszont a színésznő kicsit túl komolyan vette és túljátszotta szerepét - de hát az ilyet már megszokhattuk. A fekete Carl Lumbly egyébként sokkal idegesítőbb Marcian szerepében, bár lehet, hogy ebben az is közrejátszik, hogy ő nem egy csinos szőke nő...
Mindenesetre a harmadik időszak nagyjából a C&C 3 befejezése után játszódik, de a sztori itt már annyira kaotikus és zagyva, hogy igazából nem is nagyon foglalkoztam vele. Összességében a Kane's Wrath hadjárata érezhetően egy fokkal gyengébb az alap C&C 3-hez képest: kapkodós, gyengébben kidolgozott sztori, negyedannyi szereplő, és azok sem túl kiemelkedőek. (Persze Kucant leszámítva, ő most is profi.)


Küldetéstudat
A Kane küldetései összességében szódával elmennek, de nem annyira változatosak és érdekesek, mint az alapjátékban. A helyszínek kidolgozása eléggé egyhangú, illetve kevés a változatosság, vagy az eredetiség is: a C&C3-ból ismert sivatagos, dzsungeles pályát például nem találunk, de az olyan rémálomszerű és rendkívül hangulatos küldetések is hiányoznak, mint az a pálya, ahol egy német nagyvárost kellett védenünk az éjszakai zuhogó esőben a támadó scrinek ellen.
A legtöbb misszió szimpla támadásokból, illetve valamilyen fontos NPC elfogásából és kimenekítéséből áll és sajnos megint kapunk párat a „kommandózd végig a pályát pár egységgel, vagy egyedül" típusú missziókból is, amit én speciel elmondhatatlanul utálok.
Ezt leszámítva azért a hadjárat mégis élvezetes, a feladatok viszonylag érdekesek és a pályák kidolgozására is tisztességes iparos munka, ahogy azt az EA-tól megszokhattuk.

Command & Conquer 3: Kane's Wrath - 18. kp Command & Conquer 3: Kane's Wrath - 19. kp

Mit hozott Kane bácsi?
A Kane's Wrath egyik legjópofább újításai közé tartoznak az epikus egységek. Ezek közül a hadjáratban csak a NOD gigantikus robotját, a redeemert irányíthatjuk, de multiban és skirmish-ben a GDI hatalmas tankját, a MARV-ot, illetve a scrinek pókszerű egységét, az eradicatort is csatába vezethetjük. Ezek tényleg sokat dobnak a játékon és sikerült jól kidolgozni őket - bár multiban nem mindig látjuk hasznukat.
A másik újítás a világtérképes összecsapás, amelynél egy Rizikó-szerű főtérképen küzdhetünk körökre osztott háborúban. Sajnos erősen érződik, hogy ehhez az EA Los Angeles csapata annyira nem ért, mert a nem túl attraktív és meglehetősen átláthatatlan, kusza kezelőfelület, és unalmas játékmenet koránt sem ösztökél a „csak még egy kört"-féle fanatizmusra, mint egy Sid Meier-féle klasszikusnál.
Végül meg kell még említenünk a hat új „frakciót", amelyek az alapnépek mellé választható fajként kerültek be a multiba.

Command & Conquer 3: Kane's Wrath - 20. kp Command & Conquer 3: Kane's Wrath - 21. kp

Szódával és egy csipet tiberiummal elmegy
A Kane's Wrath ugyan nem kiemelkedő része a sorozatnak, de a rajongók szerintem elégedettek lesznek vele. A hadjárat kicsit összecsapott mivolta ellenére is érdekes és viszonylag izgalmas, a multi rész kiforrott, Kane pedig jó arc, mint mindig. A következő GameStarban egy hatoldalas fókusz keretében fogom kivesézni a játékot, úgyhogy aki még több információra kíváncsi, annak csak az áprilisi szám megjelenéséig kell várnia.

GameStar


Ami tetszett
Ami nem tetszett
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)