Hirdetés

Vannak jó ötletek a Call of Duty: Black Ops 4 multijában, de megváltást nem hoz

|

Nincs falon szaladgálás, viszont nagyobb hangsúlyt kaptak a kasztok. Egy kicsit elindult az Overwatch irányába, de még tovább kellene tolni, hogy beállhasson a legjobbak közé. Kipróbáltuk, elmondjuk, milyen.

Hirdetés

Az első rész óta minden évben játszom a Call of Duty multijával, 10-20 órát mindegyik részbe belepakoltam (az elsőkbe inkább 40-50-et, ezek volt az én generációm Quake-jei) - még az Infinite Warfare-be is, amit az internet annyira nem szeretett, én meg jobban, mint a Black Ops 3-at. Sokkal használhatóbb volt az ugrándozás és a falon futás, csak mire eddig eljutottunk, a nép haragra gerjedt, mindenki klasszikus, kétdimenziós mozgást akart. Élveztem az IW többjátékos módját, de nekem is nagyon jól esett, hogy a Call of Duty: WWII visszakanyarodott a régi játékmenethez; csizmák a földön, fura űrpuskák sehol, MP44 és Kar98k mindenfelé (meg a hurkatöltő Grease Gun, nyilván).

Hirdetés

A Black Ops 4 szólhatott volna azoknak, akik a 3 dimenziós mozgást szerették, de a fejlesztők itt is úgy döntöttek, hogy a mama helyén marad, a csizmák a földön, még a boostolt ugrás sem fér bele. Többnyire úgy alakították ki a pályákat, hogy könnyű legyen őket gyorsan bejárni, illetve sok helyre fel lehet kapaszkodni, de nem tud olyan folytonos lenni a mozgás, mint a BO3-ban vagy az IW-ben volt. Visszapörgették az időt; a játék a Black Ops 3 előtt játszódik, ahol még nem voltak olyan bohócságok, mint az exosuit. Ezzel egy fura egyveleg született, egy lejjebb tekert BO3, amiben van egy rakás jó ötlet, de a hétvégén lezajlott béta alapján még nem áll úgy össze, ahogy egy Overwatch vagy egy Rainbow Six: Siege, nem lesz igazán kasztalapú shooter, csak egy újabb CoD.

Mindenki másban jó

A multi kasztokra épül, lényegesen hangsúlyosabban, mint a Black Ops 3-ban. Minden kör elején választhatunk egyet a specialisták közül (meccs közben válthatunk, ha úgy érezzük, mással jobban tudnánk dolgozni a sikerért), általában mindegyikből egy, maximum kettő lehet egy meccsben. Egyedi kütyükkel és képességekkel rendelkeznek, amik egyes esetekben a csapatot segítik, máskor inkább az egyéni teljesítményt. 

Bizonyára mindenki emlékszik még Ruinra, aki a földbe csapódva egész csapatokat volt képes kinyírni; ő ezt most is tudja, viszont kapott egy szigonyvetőt is, amivel villámgyorsan átszelheti a levegőt és még alattomosabban csapódhat be áldozatai közé. Prophet Tempest puskája átalakult (az új dizájn teljesen ötlettelen a régihez képest, de ugye vissza kellett menni időben), most egyesével tudja árammal megbénítani áldozatait, és nem öl azonnal. Ő egy bénító drónt kapott többször használatos kütyüként. A csapatot segítők között ott van Seraph, aki a pályán szinte bárhova lerakhat egy jeladót, mely ideiglenes spawnpontként szolgál, így nem kell mindig az eredeti kezdőhelyről futni; vagy Recon, aki egy falra lőhető kütyüvel néhány méteres körben megmutatja a minimapen az ellenfelek helyzetét, ultiját aktiválva pedig a teljes pályán láthatóvá teszi a másik csapat tagjainak sziluettjeit.

Mások csak a saját hatékonyságukat növelhetik, köztük Battery, aki tapadós, több darabra széteső gránátokat használhat, vagy Nomad, aki lézerrel aktiválódó aknákat szerelhet fel. A videók alapján sokan kezdték a játékot a Rainbow Six: Siege-hez hasonlítani, de attól, hogy vannak benne képességek meg egy pajzsos fickó, még messze nem lesz olyan. A jó csapatmunka fontos, de a csapatösszetétel kevésbé számít; minden karakternek van előnye és hátránya, vannak erősek és gyengébbek, de egyik sem elengedhetetlen a sikerhez. Sokkal jobbak a katonák így, mint a Black Ops 3-ban voltak, jobban lehet maint választani, a korlátozások miatt pedig kiegyensúlyozottabbak lehetnek a meccsek, de soha nem éreztem, hogy egy karakter hiányán múlt volna a siker.

Az életerőd a te kezedben

A játékmenetet jelentősen érintő változás még, hogy az életerő nem töltődik újra, csak gombnyomásra. Figyelnünk kell emiatt arra, hogy ha egy leendő áldozatunk épphogy csak elmenekült, és rárontanánk kivégezni, lehet, hogy mire odaérünk, már teljesen egészségesen szaladgál. A boost nem azonnali, de gyorsabb, mint az automatikus újratöltés esetében volt. Megbonyolítja, de izgalmasabbá is teszi az összecsapásokat, jobban átgondoljuk, meneküljünk vagy lesz, ami lesz, megpróbáljunk-e megnyerni egy tűzpárbajt.

A shotgunokat lefokozták kézifegyverré. Pisztolyok helyett mindenképp érdemes sörétest vinni, ugyanis két, pontatlan lövéssel is garantáltan ölünk közelről. A scorestreakekkel korábban erősen túlszaladt a Treyarch, sok volt az automata killgyűjtő cucc. Ebből visszavettek, most leginkább bombázásokat, légi támogatást kérhetnek az elég pontot gyűjtő játékosok, nagyot robbanó, a célpontokat automatikusan megtaláló drónokat nem. Nomad ugyanakkor harcba hívhat egy kutyát, aki gyors, kiszámíthatatlanul mozog (ez inkább hiba, mintsem feature, de a fejlesztők már megígérték, hogy javítják), nehéz kinyírni, és magától megtalálja a célpontokat. Elég suttyó dolog, a korlátozás nélkül biztos, hogy nem egy csapat lenne, amit csak Nomadok alkotnak, de így viszont még káromkodások közepette épp elfogadható.

Védd a pontot... és az életed!

A béta alatt kipróbálható vadonatúj mód a Control volt. Ebben a két csapat felváltva játszik a támadók és védők szerepében; előbbiek feladata elfoglalni két pontot, utóbbiaké megakadályozni ezt. A játék akkor is véget érhet, ha valamelyik oldalon túl sokszor halnak meg, vagy lejár a rendelkezésre álló idő. Amíg zajlik egy pontfoglalás (akkor is, ha a védők ezt akadályozzák), a meccs megy, úgyhogy még az utolsó pillanatok is feszültek lehetnek, de azokban a körökben, amikhez nekem volt szerencsém, általában elég egyoldalúan zajlott a küzdelem. A Control izgalmas és mókás, de tartok attól, hogy - ahogy az új módok esetében mindig - a megjelenés után két héttel már nem fog vele senki játszani, mindenki megy a jól megszokott, alap módokban harcolni.

A játékkal jelenlegi formájában a legnagyobb problémám az, amire egyébként a fórumokon sokan panaszkodtak: mindenki nyeli a golyót, pláne azok, akik extra páncélt viselnek magukon. Az életerő nagyon lassan megy le, ezért a tűzharc sokszor nem kielégítő, nem okoz annyi örömöt, mint amennyi bosszúságot.

Nem érzem, hogy ez az utóbbi évek legjobb CoD-ja, sőt, azt sem mondanám, hogy jobb, mint a Black Ops 3. Változtattak ezt-azt, de a Black Ops 4 nem definiálja újra a sorozat multis élményét, ezért aki eddig sem kapott rá a módra, ezután sem fog, aki meg a BO3-at szerette, az ezzel is ellesz. Péntektől indul a második kör, amiben már a PC-sek és az Xbox One-osok is részt vehetnek, megnézzük, mennyire lesz más az élmény.

Ti próbáltátok már? Hogy tetszik?

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)