A Borderlands 4 első jelentős balanszfrissítése most élesedett, miután a fejlesztők előbb a technikai hibák javítására és a játékmenet általános állapotának megfigyelésére koncentráltak. Ez a türelmesebb megközelítés azt eredményezte, hogy az elején túl erősnek tűnő buildjeik nem lettek azonnal visszavágva, a stúdió ugyanis láthatóan kerülni akarta a hirtelen és hibás döntéseket.
A frissítés középpontjában a builddiverzitás áll. A fejlesztők szerint a cél az volt, hogy az eddig alulteljesítő képességeket hozzák fel a többiek szintjére. A legtöbb változtatást Amon kapta, több mint hatvan ponton módosították képességeit, augmentjeit és passzívjait, hogy végre ne maradjon le a társai mögött. Vex idézései és Rafa közelharci sebzése szintén erősítést kaptak, míg Harlowe esetében a Stasis képesség sebzésén hangoltak.
A stúdió jelezte, hogy a jövőben a Class Modok, Rep Kitelek, pajzsok és firmware-ek statisztikáit is felülvizsgálják annak érdekében, hogy még változatosabb buildek születhessenek. Ezzel párhuzamosan azokat a nem szándékos interakciókat is javítani akarják, amelyek jelenleg triviálissá teszik a kihívások egy részét, és megakadályozzák, hogy valóban sokféle, életképes karakterépítés jöhessen létre.
A balanszolás mellett a frissítés technikai javítást is hozott: mostantól automatikusan törlődnek a régi shader-fájlok verzióváltáskor, ami a fejlesztők szerint sok PC-n segíthet a teljesítmény romlásának megelőzésében.
A Borderlands 4 így nemcsak stabilabb lett, de a Vault Hunterek között is kiegyensúlyozottabb küzdelem várja a játékosokat, akik immár többféle életképes build közül választhatnak a lootvadászat során.