Hirdetés

A Blizzard ex-főnöke megint úgy tesz, mintha tudná miről beszél, most épp a World of Warcraftba állt bele

|

Na, akkor vegyünk szépen végig, hogy miért is korlátozza a Blizzard a WoW addonokat.

Hirdetés

A World of Warcraft konzolos verziójáról a Battle for Azeroth (2018-ban, négy évvel a microsoftos felvásárlás kezdete előtt) idején röppentek fel először komolyabb pletykák. A fájlokban az adatbányászok találtak utalásokat a zöld csapat kontrollereivel kapcsolatban, és már akkor arra készült a közösség, hogy jön az Xbox verzió.

Az évek csak teltek-múltak, aztán a Shadowlands idején ismét felmerült a téma, amikor a Blizzard megemlítette, hogy a konzolos megjelenés növelhetné a potenciális játékosbázist, de még mindig nincs mit bejelenteniük. Aztán ugyanez volt a mondás a Dragonflight alatt, és a The War Within alatt is. A konzol port pedig sosem futott be.

Most, a The War Within végén, és a Midnight elején a Blizzard elkezdte eltakarítani a játékra káros addonokat. Az, hogy "káros", egy véleményes megnevezés, de kialakult egy toxikus körforgás az addonok gyártói (akik próbálják egyszerűsíteni a World of Warcraft komplikáltabb harcait), és a bossok tervezői között (akik próbálják túllicitálni az addongyártókat). A fegyverkezési versenyt valahol meg kellett szakítani, és ez a "valahol" most jött el.

Mindenre lesz beépített alternatíva, de azok szándékosan kevesebb infót adnak majd.
Mindenre lesz beépített alternatíva, de azok szándékosan kevesebb infót adnak majd.

Az addon-takarítással együtt a Blizzard bejelentette, hogy átfésülik a kasztokat és kivágnak belőlük minden felesleges játékelemet. Nem terveznek hatalmas egyszerűsítéseket (már csak azért sem, mert a Midnight rengeteg új talentet és képességet hoz majd), de minden alkasztnak vannak felesleges apróságai, melyektől ideje megszabadulni.

Hirdetés

Mindez az előzménysztori azt hivatott elmagyarázni nektek, hogy miért is lázonganak épp a World of Warcraft fórumai. A jelenlegi változtatásokat rengetegen "egyszerűsítésként" értelmezik, és rettegnek attól, hogy egy csiszoltabb faék lesz a World of Warcraftból, és mindez csak azért történik, hogy az Xbox csapata kitaposhassa a Blizzardból a konzolos verziót.

Ezt az egész hangulatot most jól megkeverte a tegnapi szivárgás, miszerint az Xbox egy konzol-PC hibriden dolgozik, amin a World of Warcraft is játszható lesz. Mivel egy hibridről van szó, így nyilván telepíthetők lennének rá az addonok is, és billentyűzettel is lehetne pörgetni rajta a játékot, de itt jön be a képbe Mike Ybarra, aki azóta turnézik a populista tweetjeivel, mióta Phil Spencer kirakta őt a Blizzard irodájából.

Ybarra nem mindig posztol marhaságokat (a rossz óra is pontos naponta kétszer, ugye), de a mondandójának tartalma általában az, hogy "IGAZ! ÚGY VAN!" és rájátszik a mérges tömegre, anélkül, hogy bármi hasznos információval segítené az adott témával kapcsolatos beszélgetést. Most, hogy a WoW közössége a jövőjét félti, és az Xbox egy PC-hibriddel kísérletezik, úgy döntött, hogy a következővel fog Twitter simogatást-farmolni.

"Először is, az 'Xbox konzolok' csak PC-k, ami rendben van. De talán ezért ölik meg az addonokat. Jön a Casual WoW."

Ebben a két mondatban annyi butaság és rossz szándékú ferdítés van, amennyivel oldalakat lehetne teleírni. Mike Ybarra (aki egyébként a Shadowlands idején még egy meglehetősen magas szintű WoW játékos volt) pontosan tudja, hogy mi a probléma az addonok jelenlegi állapotával, és azt is pontosan tudja, hogy a fejlesztőcsapat miért próbálja visszavágni a képességeiket már hosszú évek óta. Ybarra még bőven ott volt a cégben, amikor az első korlátozásokkal kísérletezni kezdett a WoW csapata.

Azokat a vonalakat egy addon teszi a képernyőre, hogy elkerülhesd a boss mechanikát.
Azokat a vonalakat egy addon teszi a képernyőre, hogy elkerülhesd a boss mechanikát.

Már az első szavakkal is gond van, mert a Blizzard kimondottan nem öli meg az addonokat: a végjáték tartalmaiban a modok nem fognak hozzáférni egyes forrásokhoz, ezzel limitálva az információkat, amiket azok a képernyőkre tudnak tenni. Ennyi történik, és nem több, de ha te akarsz a legmenőbb srácnak tűnni a szobában, akkor annak az a legjobb módja, ha rájátszol a tömeg dühére.

Nyilván nem várható el senkitől, hogy lépést tartson minden fejlesztő nyilatkozatával, de Ion Hazzikostas és csapata jelenleg keményen melóznak azon, hogy mindenkinek jó legyen. A World of Warcraft vezető dizájnerére mindent lehet mondani, de azt nem, hogy ne tudná milyen a csúcson játszani: Ion és guildje a Mythic ranglétra fokairól próbálja megoldani annak legnagyobb kihívásait. Ha kíváncsiak vagytok rá, hogy mi miért történik épp, akkor inkább az ő véleményét hallgassátok meg, és ne a dühös ex-szeretőét, aki még most, egy évvel a szakítás után is a figyelmetekért harcolva hívogat hajnali kettőkor.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)