Hirdetés

A játékosok azzal vádolják az EA-t, hogy AI-t használt a Battlefield 6-hoz

|

Pedig az Electronic Arts és a DICE megígérte, hogy nem használnak mesterséges intelligenciát a játékhoz.

Hirdetés

Egyre több stúdió kerül kisebb-nagyobb botrányba amiatt, hogy AI-vel készült tartalmakat használtak játékukban, vagy beismerték, hogy fejlesztési fázisokban alkalmazták a technológiát. A legújabb gyanú most a Battlefield 6-ot érte, miután a rajongók szerint az egyik téli tematikájú kozmetikai csomagban egy AI-generált grafikai elem is helyet kaphatott, annak ellenére, hogy a fejlesztők korábban határozottan állították, hogy a játékban nem lesz mesterséges intelligenciával készített tartalom.

A Windchill nevű csomag 900 Battlefield Coinért vásárolható meg a játék áruházában, és ennek az egyik eleme, a Winter Warning nevű matrica okozta a problémát. A képen egy mesterlövészpuskával célzó katona látható, háttérben egy hópehellyel, ám több részlet is gyanús a játékosok szerint. A fegyvernek például két egymáshoz képest furcsán elrendezett csöve van, ami a valóságban technikailag lehetetlen és a fegyver optikája is torz formájúnak tűnik, mintha a körlencse nem lenne teljesen szabályos.

Bár egy apró, gyűjthető matrica önmagában talán nem tűnik jelentős dolognak, a rajongók meglehetősen hevesen reagáltak. Az AI-tartalommal szembeni általános elutasítás mellett sok Battlefield-rajongó azért is érez csalódottságot, mert a Call of Duty: Black Ops 7 nemrég hasonló botrányba keveredett és a Battlefield 6 ezzel szemben épp azzal próbálta megkülönböztetni magát a konkurenciától, hogy elhatárolódott az Activision viselt dolgaitól. Sok rajongó ezért csalódottan fogadta, hogy a fejlesztők mégis hasonló hibát követtek el.

Hirdetés

A helyzetet tovább bonyolítja, hogy a Battlefield Studios európai részlegének vezetője, Rebecka Coutaz a játék megjelenésekor adott interjúban még azt nyilatkozta, hogy

"a játékban semmilyen AI-generált tartalom nem lesz."

Ugyanakkor azt is elmondta, hogy a korai fejlesztési szakaszban a mesterséges intelligenciát "kreatív kísérletezésre" használták, és szerinte az AI "rendkívül csábító lehetőségeket kínál" a játékkészítésben.

A DICE és az EA eddig nem kommentálták a gyanút, ám a közösségi médiában már most élénk vita bontakozott ki arról, hogy hol húzódik a határ a fejlesztést segítő AI-használat és az etikai, illetve hitelességi szempontból problémás tartalomgyártás között. 

Beszélgetnél velünk erről a hírről?

Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)