A "You wouldn't steal a car" vagyis "Autót sem lopnál" kampány, még 2004-ben igyekezett mindenkit megfelelőképpen beszaratni a kalózkodással kapcsolatban. Az ikonikus, nevetségesen túlkomponált videó ma már valójában csak egy mém, de igazi vicc csak most lett belőle.
Kiderült ugyanis, hogy valószínűleg egy lopott betűtípust használtak a digitális szellemi termékek védelméért készített kampányban. Annyira tökéletes ez, hogy elégedetten csúsztathatod vissza a telefonod a zsebedbe, mert ennél ma már nem lesz jobb.
A történet úgy indult, hogy a "You wouldn't download a car" szlogen betűtípusáról kiderült, hogy erősen hasonlít az FF Confidential nevű fontkészletre, amit Just van Rossum tervezett 1992-ben. Egy Melissa Lewis nevű újságíró rákérdezett a dizájnernél, aki megerősítette, hogy amit a reklámban látunk, az valószínűleg nem az eredeti FF Confidential, hanem egy illegális klónja, az XBand Rough.
Természetesen az internet ilyenkor azonnal beindul és egy Rib nevű Bluesky user a FontForge nevű eszközzel és a Wayback Machine-nal előtúrt régi PDF segítségével bebizonyította, hogy a kampány egyik hivatalos dokumentuma valóban az XBand Rough nevű kalózfontot használja.
Nyugtassatok meg, hogy ti nem töltenétek le illegálisan egy betűtípust.
Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!