Az utóbbi hetekben felbolydult a BioShock-rajongótábor, miután kiszivárgott, hogy a BioShock 4 nem ment át a kiadó belső minőségellenőrzésén, és a fejlesztésért felelős Cloud Chamber stúdió vezetőjét, Kelley Gilmore-t a 2K Games menesztette. A hírek nyomán sokan attól tartottak, hogy a játék fejlesztése veszélybe kerül, ám a 2K anyavállalatának, a Take-Two Interactive-nak a vezérigazgatója, Strauss Zelnick megnyugtatta a közönséget: a játék készül, és biztosan megjelenik.
"A BioShock 4 meg fog jelenni, ezt teljes bizonyossággal állíthatom"
- mondta Zelnick az IGN-nek adott interjúban.
"Valóban voltak nehezebb időszakok, és a stúdió vezetésében is történt változás. De ne felejtsük el, milyen nagy hagyománnyal és örökséggel bír ez a sorozat Ken Levine munkássága miatt. A célunk, hogy egyszerre őrizzük meg mindazt, amit a rajongók szeretnek a BioShockban, és közben új szintre emeljük az élményt. Ez óriási kihívás, de úgy érezzük, képesek vagyunk rá - még ha az út eddig nem is volt zökkenőmentes."
A BioShock 4-ről szóló jelentés egy másik, kevésbé örömteli hírt is tartalmazott: a források szerint a kiadó idén törölte az első BioShock teljes remake-jét. A 2K Games elismerte, hogy voltak változások a terveikben, de hangsúlyozták, hogy a Cloud Chamber projektje ígéretes, és továbbra is elkötelezettek amellett, hogy a végeredmény kiemelkedő legyen.
A sorozat utolsó új epizódja, a BioShock Infinite, 2013-ban jelent meg, és azóta a rajongók hiába vártak folytatásra. A franchise filmadaptációja szintén hosszú ideje várat magára: a Netflixnél készülő verziót Francis Lawrence (Az éhezők viadala: Futótűz) rendezi, a legújabb forgatókönyvet pedig Justin Rhodes (Terminator: Sötét végzet) jegyzi.
Közben a BioShock alkotója, Ken Levine saját projektjén, a Judas című játékon dolgozik a Ghost Story Games stúdiónál.
Videótesztek, magyarázók, érdekességek, beszélgetések, livestreamek, végigjátszások, magyar feliratos előzetesek.