Ha játszottál már online az EA Sports FC 25-tel, akkor jó eséllyel találkoztál azzal a bosszantó pillanattal, amikor a gomb lenyomása és a pályán történő passz vagy lövés között van egy apró, de meccseket eldöntő késés. Ez az úgynevezett input delay, ami egy FIFA-szerű, reflexre építő játékban épp olyan frusztráló, mint egy kompetitív lövöldében vagy verekedős játékban. Az EA szerint az FC 26-nál kifejezetten nagy hangsúlyt fektettek arra, hogy ezt a jelenséget visszaszorítsák.
Sam Rivera vezető producer elmondta, hogy a csapat nem csak a játékosok visszajelzéseire hagyatkozott: profi e-sportolókhoz és tartalomgyártókhoz utaztak, személyesen próbálták ki a problémát, és adatokat gyűjtöttek a világ minden tájáról. Kiderült, hogy az okok összetettek. A játékos oldalon már az is sokat segíthet, ha Wi-Fi helyett kábeles internetet használsz, mivel a vezeték nélküli kapcsolat gyakran jár jitterrel és csomagvesztéssel. Rivera szerint az FC-játékosok több mint fele Wi-Fi-n játszik, ami önmagában okozhat észrevehető késést. Emellett a TV beállításai is kulcsfontosságúak: ha nincs bekapcsolva a játék mód, akár 20-100 ezredmásodperces késés is jelentkezhet, függetlenül az internet minőségétől.
A gondok azonban nem mindig hálózati eredetűek. Offline módban is jelentkezhet input delay, ami a játék felépítésében keresendő. Rivera példaként említette, hogy bizonyos mozdulatokra - például egy gyorsan érkező labdánál hosszú passz hátrafelé - egyszerűen nincs megfelelő animáció, így a rendszer lassabban reagál. Az FC 26-ban több tucatnyi új animációt adnak hozzá, hogy ezek a helyzetek is gördülékenyebbek legyenek. Az animációkezelő rendszer logikáját is finomították, hogy elkerüljék azokat a helyzeteket, amikor például a játék késlelteti a lövést, hogy a karakter az erősebb lábával rúghassa el a labdát.
Bár Rivera szerint az input késés teljes felszámolása talán soha nem lesz lehetséges a rengeteg befolyásoló tényező miatt, az EA Sports FC 26-ban hatalmas előrelépésre számítanak. Az új, egyetlen képkockán belüli passzok és lövések már a kipróbálás során is érezhetően reszponzívabbá tették a játékot. A fejlesztők úgy látják, most sikerült igazán nagyot lépni a cél felé: egy gyorsabb, élvezetesebb és igazságosabb meccsélmény felé.
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.