Hirdetés

Az Assassin's Creed IV: Black Flag Remake sem lehet olyan, mint régen

|

Skilltreet és statokat mindenhová, mondá a Ubisoft.

Hirdetés

Az Assassin's Creed sorozat történeti fejlődésében húzható egy elég éles vonal az Origins megjelenésénél. Míg a széria ezt megelőző részei is folyamatosan fejlődtek a játékmenetet illetően, mely elsősorban az irányításban tetten érhető, az alapok nagyjából megegyeztek minden címnél. Bayek egyiptomi kalandjával kezdődően viszont merőben új irányt vett a sorozat, a korábbi rendszer háttérbe szorult, és amint a történet egyre inkább eltávolodott az aszaszinok és a templomosok konfliktusától, az akció-kaland átfordult akció-RPG irányba.

Sokan üdvözölték ezt a változást, hiszen a régi formula kezdett kicsit megfáradni, mások (köztük jómagam is) inkább amolyan identitásvesztésként élték meg a fejlődést. Úgy tűnt ugyanakkor, hogy a Ubisoft valamelyest a régebbi fanoknak is igyekszik kedvezni olyan projektekkel, mint a Mirage, mely legalább tematikájában közelebb állt a régebbi installációkhoz, vagy éppen a játékvilág legrosszabbul őrzött titkával, a Black Flag Remake-kel, mely a széria egyik legjobban értékelt epizódját csomagolná újra.

Hirdetés

Ám lehet, hogy az öröm korai volt. A Jeux Vidéo Magazine új videójában elhangzottak szerint a történet jelentősen átalakul: a modern kori szálakat teljesen eltávolítják, nagyobb hangsúlyt kap Edward Kenway története. Ezzel párhuzamosan a játékmenetet az Origins óta megszokott RPG-alapokra helyezik át. A megjelenést a forrás 2026 elejére teszi, bár hangsúlyozza, hogy ez még változhat.

Fontos kiemelni, hogy a Ubisoft mindeddig nem erősítette meg még a remake létezését sem, így a kiszivárgott részleteket érdemes fenntartásokkal kezelni, viszont ahogyan eddig sem sikerült túl jól kezelni ezt a "meglepetést", úgy ezek a most kiszivárgott infók is teljesen hihetőek. A jelenkori történetszál kihagyása még bocsánatos is lehetne, hiszen ez volt az első olyan rész a szériában, mely már Desmond halála után játszódott, és noha a Rogue-gal karöltve egy egész érdekes alapkoncepciót sikerült építeni névtelen karakterünk köré, ez igazából sosem lett kibontva. A Black Flag egyszerű, de nagyszerű játékmenetét, mely meglehetősen fluid mozgást és harcot tett lehetővé, és remekül egészítette ki a hajós játékmenetet, nem biztos, hogy okos döntés lecserélni a kissé darabosabb RPG-játékmenetre, mely a mászkálást sem kifejezetten priorizálja.

Meglátjuk, mi sül ki a Black Flag Remake-ből, bennem egyelőre egyre erősebb kételyek fogalmazódnak meg. Nem ártana, ha lassan felfedné a Ubisoft a játékot, főleg, ha tényleg 2026 első felében tervezik kiadni. Persze az sem elképzelhetetlen, hogy olyan shadow dropot terveznek, mint a Bethesda az Oblivion Remastered esetében, ami nekik elég jól bejött.

Ti mit gondoltok? Örülnétek az RPG-sebb, frissebb AC-kra jellemző gameplaynek, vagy inkább a régimódibb, egyszer már jól bevált megoldást látnátok szívesen?

Beszélgetnél velünk erről a hírről?

Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)