Tavaly a The First Descendant volt az egyike azon játékoknak, amit az "anti-woke" csoport felavatott saját bajnokának. A tagadhatatlanul látványos női főszereplők elég lendületet adtak a marketingosztálynak ahhoz, hogy sikerre vigyék az egyébként teljesen vállalható looter-shooter első pár hónapját. A lelkesedés persze lassacskán elfogyott, mert bár a karakterdizájnok erős hatással voltak a közösség egyes rétegeire, a valóság az, hogy a vizuális stimuláció csak ideig-óráig elég.
A játékosszámok mély zuhanásnak indultak relatíve hamar, és míg ez nem feltétlenül probléma egy egyszereplős mókánál, egy többjátékos szolgáltatásánál már annál inkább. Ez különösen igaz egy olyan ingyenesen játszható lövöldére, ami mikrotranzakciókból akarná eltartani magát. Ha nincsenek játékosok, nincsenek vásárlók, és ha nincsenek vásárlók, akkor nincs pénz. Mondjuk influenszerekre.
Talán emiatt jutottunk oda, hogy a The First Descendant kitartó rajongói felháborítóan bugyuta reklámokat kapnak. A TikTokot lapozgatva könnyedén belefuthatunk First Descendant videókba, melyekről először nem feltétlenül mondanád meg, hogy AI generálta reklámok. Márpedig ezeket kétségtelenül valamelyik szoftver hányta össze, és egy-egy esetben még az is felismerhető, hogy melyik videóstól lopta az alapanyagot.
The AI ads are worse than you think
byu/iHardlyTriHard inTheFirstDescendant
A helyzetet nem teszi szebbé, hogy a The First Descendant kiadójának, a Nexonnak van saját influenszer programja. Ide többezren jelentkeztek már, és a tartalomgyártók tömegei valószínűleg egy jelképes összegért is vállalnák a játékaikkal kapcsolatos lelkesedésüket. Ehelyett a marketingosztály inkább a generatív algoritmussal égeti magát, amire két lehetséges magyarázat van: vagy nagyon nincs kedve valakinek kiküldeni öt emailt, vagy annyira üres a kassza, hogy egy csokit sem tudnának felajánlani a tartalomgyártóknak.