Hirdetés

Akkor van vége, ha van még pénzed: 10 játék, ahol fizetned kellett az igazi befejezésért

|

Egy jól sikerült sztoriközpontú DLC sokat hozzátehet egy játékhoz, de ha a finálé is csak a fizetős extrákkal teljes értékű, az hatalmas öngól.

Hirdetés

Dying Light

A Dying Light fejlesztőinek nem igazán szeretnénk beszólni azzal kapcsolatban, ahogy a DLC-ket kiadták a játékaikhoz, ugyanis sok kis apróságot adtak ki ingyen is a zombis játékhoz a megjelenése után frissítés vagy DLC formájában, ami kifejezetten dicséretes. Továbbá mivel a játékmenetet egészen fel tudta frissíteni, a The Following című, már-már kiegészítő méretű DLC-vel sincs komolyabb problémánk. De tény, hogy ha szigorúan nézzük, a Techland csapata megváltoztatta a játék lezárását a fizetős kiegészítőben, így végülis kiérdemeltek egy helyet ezen a listán.

Ugyanis az alapjáték végén a főhős, Kyle Crane megszerzi a gonoszok frakciójától a kutatási eredményeket, amiktől azt remélhetjük, hogy a segítségükkel kifejleszthető az ellenszer a zombivírussal szemben, véget vetve a katasztrófának. Ezzel szemben a The Followingban kiderül, hogy ebből bizony belátható időn belül nem lesz semmi, így Crane elindul, hogy utánanézzen egy közösségnek, aminek a tagjai állítólag ellenállók a kórral szemben. A kiegészítő végére viszont kiderül, hogy ez csak akkor igaz, ha immunitásnak tekintjük, hogy valaki egy beszélő és gonolkodó élőhalott. A választásunktól függően a főszereplőre, Kyle-ra is ez a sors vár, a másik opciónk, hogy bepötyögünk egy kódot, ezzel atombombát dobva Harranra és környékére. Akárhogy is, az ellenszer felfedezésének reménye elillan, ha megvesszük a kiegészítőt is.

Hirdetés

Prince of Persia

Vannak olyan DLC-k, amelyeknek már az elnevezéséből is látszik, hogy akár az eredeti játék részét is képzhették volna, ami az Asura's Wrath True Ending csomagja mellett a 2008-as Prince of Persia rebootra is igaz, amihez Epilogue címmel jelent meg egy tartalmi csomag. Az alapjáték befejezése is ennek megfelelő volt, miután a címszereplő herceg és az ehhez a részhez kitalált mágikus segítő, Elika terve látszólag tragikus véget ért. A sztori lezárásához közeledve kiderült ugyanis, hogy a főgonoszt csak akkor tudja megint elzárni a világ elől a duó, ha Elika feláldozza az életét. Mindezt a Herceg nem nézhette tétlenül, így inkább ismét szabadjára engedte a világot sötétségbe borító erőket, csak hogy a hercegnő ismét mellette lehessen.

Az Epilogue DLC-ben még egyszer megpróbálták legyőzni a gonosz Ahriman szövetségeseit, de a játékosok akkor sem kaptak igazán megnyugtató finálét, ha az extra küldetéseken is áthámozták magukat. Ugyanis Elika az újabb sikeres bossfight után is meglehetősen morcos a hercegre, amiért nem tudta elengedni őt és így ismét szabadjára engedte a komoly hatalommal rendelkező gonoszt. Így boldog összeborulás helyett a hercegnő útnak indul, hogy megkeresse a népét, a hercegnek pedig csak Ahriman bosszúszomjas suttogása marad. Mindezzel valószínűleg egy folytatásnak próbáltak megágyazni a készítők, de utólag tudjuk, hogy ez a tervük nem sült el jól.

Fallout 3

Egy ideje hozzá vagyunk szokva, hogy az open-world szerkezetű játékokban a készítők meghagyják a lehetőséget a fő küldetésszál befejezése után, hogy szabadon barangoljunk, és ha szeretnénk, még teljesítsünk néhányat (vagy akár mindet) az opcionális kihívások közül is. A Bethesda ezzel furcsa módon szembement, amikor a Fallout 3 utolsó küldetésében arra kötelezte a játékost, hogy vagy saját karakterét, vagy egyik legfontosabb társát a halálba küldje, a hosszú idő után tiszta vizet előállítani képes gép elindításához ugyanis halálos dózisú sugárzásnak kellett kitennie magát valakinek a történet szerint. Faramuci módon azt a lehetőséget is elvették az RPG-k kedvelőitől, hogy a sugárzásra elméletileg nagyban immunis szövetségest, Fawkes-t küldjék maguk helyett.

Furcsa módon a szupermutáns meggondolja magát, ha hajlandók vagyunk költeni a Broken Steel DLC-re. Ez annyiban nem meglepő, hogy a bővítmény története a fő küldetésszál után játszódik - és a víztisztító beindításának utóhatásairól szól -, így nehéz lett volna elmesélni anélkül, hogy folytathassuk a kalandot a masina beindítását követően. Az viszont nem túl fair, hogy aki nem vásárolja ki az extra csomag árát, arra mindenképp a stáblista vár az utolsó fő küldetés befejezését követően.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


The Evil Within

Egy jól sikerült horrorsztorinak gyakran a részét képezi egy-egy meglepő csavar, vagy szándékosan kétertelmű részlet, amivel hagynak a játékosnak valamit, amin a finálé után is gondolkodhat. A Tango Gameworks viszont lehet, hogy egy kicsit túl sok részletet hagyott a homályban, hogy aztán DLC-ként adhassák el nekünk a hőn áhított válaszokat. Az alapjáték végén nem csak azon agyalhattunk, hogy a játékvégi boss, Ruvik vajon kijutott-e a saját agya által működtetett világból, ami egy szimuláció és egy rémálom határán táncolt. Emellett a főszereplőhöz kapcsolódó két fontos karakter, a detektív fiatal társa, Juli Kidman, és a játékos által irányított Sebastian felesége, Myra kapcsán is sok kérdés maradhatott bennünk.

A készítők persze már időben belengették, hogy Juli főszereplésével érkezik egy kétrészes DLC, amiből kiderült, hogy valószínűleg bizonyos mértékig mindkét nő a horrorvilág működtetése mögött álló szervezetnek, a Mobiusnak dolgozik, feltételezhetően kényszer hatására. Ez az információ akár az alapjátékban is szerepelhetett volna, főleg annak fényében, hogy a The Evil Within 2 történetének alaphelyzete nagyrészt Sebastian családjához kötődik, és Julinak is fontos szerepe van a folytatásban is. De persze akkor nem hoztak volna plusz pénzt a konyhára.

Alan Wake

Ha a The Evil Withinnek beírtunk egy fekete pontot, mert szándékosan homályban tartotta két mellékszereplő történetét, akkor, ha rossz kedvünkben vagyunk, a Remedynek rögtön kettőt is bevéshetünk, mert egyik legjobb játékuk végén a főszereplő sorsát vonták kétségbe. Az Alan Wake fináléjában ugyan a kreatív válságával (meg egy jó adag szörnnyel) küzdő író felesége, Alice megmenekül, de azt láthatjuk a záró képsorokban, hogy cserébe a férjének kell átvennie a helyét a Dark Place nevű sötét dimenzióban. Azért az információért pedig, hogy Alan nem csak senyved az alternatív világban, ahová a tó felszíne alá merülve került, hanem aktívan küzd, hogy kijuthasson onnan, fizetnünk kellett, ugyanis ez a sztoriszál a The Signal és a The Writer DLC-kben került csak terítékre.

Más kérdés, hogy akármennyire is idegesíthető volt ez a játék megjelenésekor, azóta ritka kincsként tartjuk számon azokat az élményeket, amik az író sztorijához kapcsolódnak. Így sokan értékelték a hozzá lazán kapcsolódó Controlt is, az Alan Wake II pedig a 2023-as év egyik legemlékezetesebb élménye volt.

Oldalak: 1 2

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)