A játékipar egy híresen óvatos ipar: minden belsős titkot hét rétegnyi vörös szalag vesz körül, és minden dolgozó olyan óvatosan fogalmaz, mintha füstölgő szénen próbálna végigsétálni. Szerencsére néha-néha felbukkan egy-egy olyan arc, mint Josef Fares, a Hazelight dizájnere.
Fares nem szokott köntörfalazni a nyilatkozataival, ami néha jó hír, néha kevésbé. Akárhogy is, a nyíltsága üdítő frissességet hoz minden beszélgetésbe, és nem volt ez másképp a mikrotranzakciók kapcsán sem.
A Fall Damage csatorna videósával zajlott interjú során, felmerült az ipar pénzügyi oldala, és bár Fares ebben a nyilatkozatában épp nem káromkodott (vagy küldött el bárkit a fenébe), az üzenete egyértelmű volt:
"Szerintem az ilyesmi [a mikrotranzakciók széleskörű használata] nagyon is befolyásolja, hogy a játéknak hogyan kell készülnie. Mindig hatalmas probléma, amikor az alapján hozol meg egy dizájndöntést, hogy hogyan termelhetsz pénzt a játékban. Hatalmas gond ez, és akadályozza az iparunkat a kreatív döntésekben."
A 2010-es évek vége kifejezetten kellemetlen volt ebből a szempontból. Mostanra a kiadók is kezdik belátni, hogy minden prémium kategóriás videójátékba mikrotranzakciót csempészni nem a legjobb ötlet a világon. A játékpiac megfeneklett, ami a könnyű növekedési vektorokat illeti, így nem csoda, hogy a Ubisoft vagy a Capcom a mikrotranzakciókban látja a lehető legjobb bevételi forrásokat.
Akárhogy is, Fares címeinél nem kell ettől tartanunk. A Hazelight kiváló kooperatív élményekkel próbál lenyűgözni bennünket, ez pedig rendszerint be is jön nekik.
Hírek, érdekességek, tippek, ajánlók, unboxing, hardveres videók, minden, ami 1-2 percbe belefér. Kövess minket TikTokon is!