Hirdetés

Közeleg az AI-generált játékok kora, és nem is kell sokat várni rá

|

A mesterséges intelligencia már nemcsak segíti, hanem hamarosan teljesen létrehozhatja a videójátékokat.

Hirdetés

A mesterséges intelligencia rohamosan terjed minden iparágban, és most a videójáték-fejlesztés is a következő nagy átalakulás küszöbén áll. Eddig leginkább a fejlesztés megkönnyítésére használták - például képek, hangok, karakterek vagy animációk generálására -, de egyre többen gondolják úgy, hogy a következő lépés maga a teljes játék létrehozása lesz. Az Electronic Arts korábban bejelentette, hogy a Stability AI-jal közösen kísérletezik AI-alapú tartalomgyártással, míg a Razer vezérigazgatója, Min-Liang Tan szerint a technológia két éven belül teljesen felforgathatja a játékipart.

Tan arra is rámutatott, hogy az AI már most is jelentős szerepet kap a tesztelési és fejlesztési folyamatokban, de szerinte a következő ugrás az lesz, amikor a mesterséges intelligencia önállóan képes lesz játékokat készíteni. Egy friss felmérés szerint ugyanakkor a fejlesztők többsége ma már négyszer valószínűbben gondolja, hogy a generatív AI rontani fogja a játékok minőségét, mint egy évvel ezelőtt. A legtöbb stúdió hangsúlyozza, hogy nem helyettesíteni akarják az alkotócsapatokat, hanem csak bizonyos területeken - például szövegfelolvasás vagy grafikai elemek generálása - használják a technológiát.

A tét óriási: ha az AI képes lesz nagy mennyiségben játékokat létrehozni, az alapjaiban változtathatja meg az ipar gazdaságát és kreatív működését. Az egyik oldalon ott van a hatékonyság és a költségcsökkentés ígérete, a másikon viszont a kockázat, hogy az automatizálás háttérbe szorítja az írókat, művészeket és tesztelőket. Sok veterán fejlesztő szerint az AI ugyan gyorsan képes tartalmat gyártani, de nem tudja visszaadni az emberi kreativitást, az ösztönös döntéseket vagy azokat a véletlen pillanatokat, amelyekből valódi klasszikusok születnek.

Hirdetés

A játékosok számára ez egy új korszakot jelenthet: a piacot eláraszthatják a gyorsan gyártott, de sekélyes AI-címek, miközben az emberi kézzel készített játékok egyre inkább prémium státuszt kaphatnak. A kiadások ritmusát, az árakat és a minőséget egyaránt újra kell majd értelmezni, hiszen a mesterséges intelligencia a mennyiséget helyezheti előtérbe az egyediség helyett.

Egyelőre a legtöbb stúdió kísérleti szakaszban van, és az AI-t inkább segédeszközként használja, nem pedig döntéshozóként. A fejlesztők többsége óvatos: a történetmesélés, a világépítés és az érzelmi mélység továbbra is emberek kezében marad. A közösségi médiában felbukkanó, teljesen AI-generált játékok ugyan látványosak, de többnyire logikai hibákkal és bizarr fizikai anomáliákkal működnek.

A jövő tehát nem egy hirtelen forradalom, hanem fokozatos átalakulás lesz. A mesterséges intelligencia várhatóan egyre mélyebben épül majd be a fejlesztésbe, miközben a szerzői jogi és etikai kérdések csak most kezdenek igazán felszínre kerülni. 

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)