A Sony az utóbbi években komoly erőforrásokat fektetett az élő szolgáltatásos játékok piacának meghódításába, de a vállalat most elismerte, hogy a folyamat nem ment teljesen gördülékenyen. Jim Ryan korábbi vezérigazgató irányítása alatt több mint egy tucat projekt indult a PlayStation belső stúdióinál, és milliárdokat költöttek a Bungie felvásárlására, hogy szakértelmet nyerjenek ezen a területen.
Az eredmények azonban vegyesek: a tervezett játékok nagy része végül törlésre került. Lin Tao pénzügyi igazgató a vállalat legutóbbi pénzügyi jelentése után tartott kérdezz-felelek során elismerte, hogy a Concord törlése és a Marathon késése is negatív fejlemény volt, és hozzátette, az átállás "nem zajlik teljesen zökkenőmentesen".
Bár a kudarcok látványosak, Tao szerint vannak sikertörténetek is. Az olyan címek, mint a Helldivers 2, az MLB The Show, a Gran Turismo 7 és a Destiny 2 már bizonyítottak az élő szolgáltatásos kategóriában. A vezető hangsúlyozta, hogy a jövőben a tapasztalatokból tanulva szeretnék csökkenteni a felesleges erőforrás-pazarlást, és gördülékenyebb módon bevezetni az ilyen típusú tartalmakat.
A következő időszakban a Sony nagy dobásai közé tartozik a Helldivers 2 Xboxra való megjelenése, valamint a Marathon és a Fairgames kiadása.