A MindsEye rajtja botrányos volt és őszintén szólva nem tudjuk, hogy ebből hogyan mászik majd ki a Build a Rocket Boy. A játék főszereplőjét alakító Alex Hernandez most először kommentálta a fiaskót, és külön kiemelte, mennyire ártalmas, hogy a fejlesztők kvázi fizetős bétákként jelentetik meg a játékaikat.
A Build a Rocket Boy első nagy dobása lehetett volna a MindsEye, de rövid idő alatt inkább az utóbbi egy év legrosszabbul értékelt játéka lett a Metacriticen. Jöttek ugyan gyors javítások, de az igazi gondot nem lehetett pár patch-csel kipofozni, a közönség már elkönyvelte a csalódást, a stúdiónál pedig megindultak az elbocsátások.
Hernandez a Check It TV-nek adott interjúban mondta ki, amit egyébként a legtöbb játékos is érez.
"Nem mi voltunk az elsők, akik ilyen állapotban adtak ki játékot. A Cyberpunk volt talán a legismertebb ilyen eset. De én, mint játékos és fogyasztó, nem szeretem ezt a modellt. Nem szeretném, ha ez lenne a jövő."
- mondta Hernandez, arra utalva, hogy ha egy termék nincs kész, akkor nincs rendben, hogy a teljes árat elkérik érte.
A színész szerint sokkal korrektebb lenne vagy ingyenes bétát indítani, vagy legalább kedvezményes áron kihozni a játékot, és őszintén elmondani a közönségnek, hogy ez bizony még messze van a végleges víziótól.
"Nem tudom, mi viszi rá a cégeket arra, hogy gyakorlatilag nyilvános béta tesztet csináljanak anélkül, hogy annak neveznék. Én inkább tudnám előre, hogy mire fizetek be."
A MindsEye fejlesztői most próbálják menteni, ami menthető, egy frissítési ütemtervet is közzétettek, de nem lesz könnyű dolguk, hogy visszaszerezzék a játékosok bizalmát.