Hirdetés

A Game Pass nem igazán azt éri el, amire a Microsoft számít tőle

|

Nem csak az eladásokat kannibalizálja a szolgáltatás.

Hirdetés

Egy friss Newzoo-tanulmány szerint az Xbox Game Pass egyik fő célja, hogy a játékosokat hosszú távon a Microsoft Gaming ökoszisztémájában tartsa, de a gyakorlatban ez nem igazán működik. A felhasználók sokkal kevesebb órát töltenek el a szolgáltatásban, mint ahogy azt a cég remélte, és hajlamosak csak kipróbálni, majd gyorsan tovább is állni játékokról.

Game Wise podcastban szóba került az is, hiába kínál a Game Pass rengeteg címet, a felhasználók gyakran csak "lapozgatják" a kínálatot, és ha nem ragadja meg őket egy játék azonnal, gyorsan továbblépnek. Ez a hozzáállás kevésbé teszi őket elnézővé az első benyomás során észlelt hibákkal szemben, ami mondjuk a PlayStation-játékosok esetében kevésbé jellemző.

Hirdetés

A Newzoo azt is vizsgálta, milyen hatással van a Game Pass a hagyományos játékeladásokra. Például a Call of Duty: Black Ops 6 esetében az Xbox-tulajdonosok kevesebb példányt vásároltak, mint a korábbi részekből, míg a kisebb játékoknál ez nem volt jellemző, hiszen ezeket sokan valószínűleg meg sem találták volna a Game Pass nélkül.

A Newzoo azt állapította meg, hogy a Game Pass bizonyos mértékben valóban kannibalizálja az eladásokat, és bár Phil Spencer sosem mondaná ki, nem feltétlenül köti magához tartósan a játékosokat.

A GS már a TikTokon is vár

Hírek, érdekességek, tippek, ajánlók, unboxing, hardveres videók, minden, ami 1-2 percbe belefér. Kövess minket TikTokon is!

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)