Egy friss Newzoo-tanulmány szerint az Xbox Game Pass egyik fő célja, hogy a játékosokat hosszú távon a Microsoft Gaming ökoszisztémájában tartsa, de a gyakorlatban ez nem igazán működik. A felhasználók sokkal kevesebb órát töltenek el a szolgáltatásban, mint ahogy azt a cég remélte, és hajlamosak csak kipróbálni, majd gyorsan tovább is állni játékokról.
A Game Wise podcastban szóba került az is, hiába kínál a Game Pass rengeteg címet, a felhasználók gyakran csak "lapozgatják" a kínálatot, és ha nem ragadja meg őket egy játék azonnal, gyorsan továbblépnek. Ez a hozzáállás kevésbé teszi őket elnézővé az első benyomás során észlelt hibákkal szemben, ami mondjuk a PlayStation-játékosok esetében kevésbé jellemző.
A Newzoo azt is vizsgálta, milyen hatással van a Game Pass a hagyományos játékeladásokra. Például a Call of Duty: Black Ops 6 esetében az Xbox-tulajdonosok kevesebb példányt vásároltak, mint a korábbi részekből, míg a kisebb játékoknál ez nem volt jellemző, hiszen ezeket sokan valószínűleg meg sem találták volna a Game Pass nélkül.
A Newzoo azt állapította meg, hogy a Game Pass bizonyos mértékben valóban kannibalizálja az eladásokat, és bár Phil Spencer sosem mondaná ki, nem feltétlenül köti magához tartósan a játékosokat.
Hírek, érdekességek, tippek, ajánlók, unboxing, hardveres videók, minden, ami 1-2 percbe belefér. Kövess minket TikTokon is!