A The Crew már kétszer "meghalt", idén pedig feltámadt a rajongói szerveremulátor-projekt, a Crew Unlimited jóvoltából. Most újra közel járt a véghez: a közösség fejlesztői szerint egy alattomos dátumhiba miatt a játék 2029 júniusa után egyszerűen leállt volna, mintha elérte volna egy láthatatlan szakadék szélét. A moddereket vezető Whammy4 bejelentése szerint azonban sikerült megtalálni egy működő, ha nem is tökéletes megoldást, így a játék elkerülte a "harmadik halált" is.
A hiba akkor került elő, amikor kiderült, hogy a PC dátumának 2029 utáni időpontra állítása teljesen megakasztja a klienst. A gond nem a szerveremulátor kódjában volt, hanem magában a játékban, valószínűleg a Summit naptárrendszerének vagy a Daily Crate küldetéseknek köszönhetően, amelyek még a 2015-ös és 2016-os frissítések örökségei. A fejlesztők csak találgatni tudták, miért pont 2029, miért június, és hogyan okozhatott ekkora galibát egy látszólag ártatlan dátumkezelési hiba.
A Crew Unlimited csapata végül "kevésbé ideális, de működő" kerülőutat épített be a szerveremulátorba, amely megakadályozza, hogy a hiba teljesen megölje a játékot. A hosszú távú, végleges megoldásra még várni kell, de a közösség fellélegezhet: a motor újra beindult, a szerverek tovább pörögnek, és a Crew nem tűnik el újra a digitális semmibe.
A történet újra csak rámutat arra, mennyire törékenyek az online-only játékok, és milyen fontos vita bontakozik ki arról, mi történjen velük, amikor a hivatalos támogatás megszűnik. A Crew visszatérése nem csupán technikai bravúr, hanem egy közösség kitartásának bizonyítéka is - és talán most tényleg lesz pár békés éve minden újabb digitális apokalipszis előtt.
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.