A Dragon Age: The Veilguard pontosan olyan megosztó lett, mint a kiherélt BioWare legutóbbi sok játéka. Nagyon érződik, hogy az utóbbi években sorra mentek el a kulcsemberek a stúdiótól és kevés kreatív hatalmuk van a saját projektjeik felett. A BioWare most minden erejét egyetlen játékra, az új Mass Effectre irányítja, mert - ugyan ezt többször mondtuk már - ez lehet a nagymúltú stúdió utolsó esélye a túlélésre.
Mark Darrah, a stúdió egyik veteránja és korábbi Dragon Age vezető producere - aki 2020-ban távozott, de tanácsadóként közreműködött a Veilguard fejlesztésében - szerint most egyszerűbb lehet a fejlesztés, mert nem két játék készül párhuzamosan. Egy YouTube-interjúban elmondta, hogy korábban a párhuzamos projektek "kannibalizálták" egymást.
Darrah szerint a Veilguard hibái tanulságul szolgálhatnak a Mass Effect csapatának.
"Őszintén szólva azt mondanám nekik, használják nyugodtan bűnbakként a Veilguardot, amennyire csak lehet, hogy elérjék, cégen belül azt, amit akarnak."
- mondta, utalva a live service-es koncepcióváltásokra, amelyek végül félkésznek érződő játékokhoz vezettek, majd hozzátette, hogy az egyprojektes modellekben is van kockázat, hiszen "egy ilyen felállásnál jön egy óriási felfutás, aztán leépítés, majd újra felfutás".
Bár Darrah már nem dolgozik a BioWare-nél, nála kevés ember látja át jobban a stúdió belső dolgait. A kérdés az, hogy a Mass Effect új része valóban visszahozhatja-e azt a "klasszikus BioWare-varázst", ami most épp nagyon is hiányzik a játékvilágból, vagy már évek óta csak egy túl hosszúra nyúlt haláltusát nézünk.
Videótesztek, magyarázók, érdekességek, beszélgetések, livestreamek, végigjátszások, magyar feliratos előzetesek.