A Microsoft által elrendelt tömeges leépítések után egyre több stúdió jelenti be, hogy elkaszálták a projektjeiket, több helyen teljes csapatokat rúgtak ki és egyes helyeken a stúdiók bezárása sem elképzelhetetlen. A még be sem jelentett játékukon dolgozó Romero Games elmondta, hogy a Bethesda Softworks - amely szintén érintett volt a Microsoft leépítési hullámában - leállította a finanszírozásukat.
A Romero Games nincs egyedül, más fejlesztőstúdiók is hasonló helyzetbe kerültek, több, még titokban tartott projekt költségvetését vágta meg a Bethesda vagy épp állította le teljesen a fejlesztést. A Romero Games 2015-ben alakult a játékipari legenda, John Romero és felesége, Brenda alapította és jelenleg egy FPS-en dolgoztak.
"Nehéz hírt kell megosztanunk. Tegnap este értesültünk róla, hogy a kiadónk megszüntette a játékunk finanszírozását, több más stúdió eddig titkos projektjével együtt. Ez egy stratégiai döntés volt a kiadó felsővezetésének részéről, teljesen kívül esett a látókörünkön vagy befolyásunkon. Nagyon szeretnénk azt hinni, hogy tehettünk volna valamit ennek megakadályozására, de nem volt rá lehetőség.
Ez egyáltalán nem tükrözi a csapat munkáját, teljesítményét vagy a projekt minőségét. Minden mérföldkövet időben teljesítettünk, következetesen pozitív visszajelzéseket kaptunk, és minden belső ellenőrzést könnyedén teljesítettünk. Rendkívül büszkék vagyunk az eddig végzett munkára és a mögötte álló tehetséges csapatra - a legjobbra, akikkel valaha dolgoztunk."
- írta a Romero Games a hivatalos csatornájukon, akik igyekeznek kitalálni éppen, hogy hogyan tovább, és lehetőségeikhez mérten próbáljáták támogatni a csapatot.
— Romero Games Ltd. (@romerogamesltd) July 3, 2025
"Nagyon nehéz nap ez számunkra, összetört a szívünk, hogy idáig jutottunk. Ha tudtok bármilyen lehetőségről vagy módot arra, hogy segítsetek ennek a fantasztikus csapatnak, kérjük, keressetek meg minket. Köszönjük mindenkinek, aki támogatást, kedvességet és bátorítást nyújt ezekben a nehéz időkben"
A Bethesda Softworks is azok között a cégek között volt, amelyeket a Microsoft 9000 fős leépítése érintett, LinkedInen már számos Bethesda alkalmazott jelezte, hogy elveszítette az állását. A belső körökből kikerült Phil Spencer által írt levél is megerősítette, hogy a leépítések súlyosan érintették az Xbox csapatát és olyan nagy stúdiók is bajba kerültek, mint a Call of Duty szérián dolgozó Raven Software vagy a Sledgehammer Games.