Noha fantasztikus rajtot vett a The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered - több mint négymillió játékost regisztrált eddig, és nagyon pozitív értékeléseket kapott a Steamen -, a játékosok öröme nem teljes, mivel a teljesítménnyel mindegyik platformon gondok vannak. Reméltük, hogy a Bethesda és a Virtuos párosa nem hagyja ennyiben az ügyet, és nem kellett csalódnunk, az első nagyobb javítócsomag ma debütált, igaz, egyelőre még csak bétaverzióként a Steamen. A végleges frissítés minden platformra június 11-én fut be, és ez még csak az első felvonás: a fejlesztő szerint egy második, kifejezetten teljesítményfókuszú patch is úton van.
Az 1.1-es frissítés a játékélmény simításával foglalkozik: a küldetések javítása, az elakadással fenyegető bugok kigyomlálása élvezett prioritást életminőségi fejlesztések mellett. Ilyen például a HUD eltüntethetővé tétele vagy a hibás térképfunkciók korrekciója, sőt még a "fej fölötti kamera" problémát is megoldották, amit a játékosok különösen kellemetlennek találtak lovaglás közben.
A rajongók többsége feltehetően jobban várja a következő frissítést, mert az optimalizálás jelenleg - finoman szólva - botladozik. A Digital Foundry elemzése szerint minden konzolos verzió küszködik: legyen szó PlayStation 5-ről, Xbox Series X-ről vagy a frissebb Pro gépekről, az Oblivion Remastered nem tud stabil teljesítményt nyújtani. Hirtelen belassulások, akadozó képkockák, memóriaszivárgásra utaló jelek és rendszeres fagyások keserítik meg a játékot - különösen hosszabb játékidő után.
A PC-sek sem dőlhetnek hátra: ott sem jobb a helyzet, sőt, a DF szerint a számítógépes változat egyenesen "tragikus" állapotban van. Mindez annál is fájóbb, mert a játék vizuálisan tényleg elismerésre méltó - az Unreal Engine 5-nek hála Cyrodiil még sosem volt ilyen szép, de a látvány ára egyelőre túl magas.